جمعه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش سن اعتیاد زنگ خطری برای جامعه است

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری ضرورت حساس کردن خانواده‌ها در خصوص آسیب‌های اجتماعی گفت: کاهش سن اعتیاد به عنوان یک زنگ خطر است، که در راستای پیشگیری از آن همه باید حساس باشند.

جعفر مردانی روز پنجشنبه در جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم استان افزود: سن اعتیاد در استان از ۲۵ سال به ۲۱ سال کاهش یافته است، که این امر می‌طلبد در حوزه اعتیاد و پیشگیری از این بلای خانمانسوز حساسیت بیشتری وجود داشته باشد.

وی بر فعال ساختن خانواده‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌های مردمی در حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد باید به سمت ایجاد نشاط اجتماعی گرایش پیدا کنند و مقابله و پیشگیری از اعتیاد را به صورت یک رویکرد اجتماعی نهادینه کنند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، بر اجتماعی کردن حوزه پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و گفت: ایجاد گفتمان ملی در راستای پیشگیری از اعتیاد یک اولویت در این حوزه است.

وی، به افزایش آسیب‌های اجتماعی پس از ابتلا به اعتیاد از جمله طلاق، سرقت و  کودکان کار اشاره کرد و گفت: اعتیاد به عنوان یک جنگ‌نرم و تهدید برای نظام و امنیت ملی است که همه مسوولان، مردم و سازمان‌های مردم نهاد باید در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعالیت کنند.

مردانی اظهار داشت: با اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها، فضای مجازی و ائمه جمعه، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توان در حوزه مقابله و مبارزه با مواد مخدر گام برداشت.

وی افزود: توجه بیشتر به مناطق در معرض آسیب و آسیب‌دیده از راه‌های دیگر مقابله و پیشگیری از اعتیاد است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست به توسعه خانه‌های ورزش روستایی در قالب برنامه مشترک ورزش و جوانان و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اشاره کرد و گفت: این استان از استان‌های برتر در راه‌اندازی خانه ورزش روستایی است.

طهماسب شیروانی افزود: در ۲ سال‌گذشته ۳۰۰ خانه ورزش روستایی در استان فعال شده است.

وی، به برپایی نشست‌های تخصصی با سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای پیشگیری و مقابله با موادمخدر به عنوان برنامه مهم این سازمان اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات مختلف در فضای مجازی و همچنین اطلاع‌رسانی در حوزه پیشگیری از اعتیاد از برنامه‌های مهم این اداره کل در هفته پیشگیری از مواد مخدر است.

۳۱ خردادماه تا ۷ تیرماه به عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …