شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

یک کمپ ترک اعتیاد بانوان در چهارمحال و بختیاری فعال است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: یک کمپ ترک اعتیاد بانوان در چهارمحال و بختیاری فعال است.

قدیر مرتضوی بعد از ظهر پنج شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه زنان ورود پیدا کردیم و احساس بر این بود که این طیف از اعتیاد پدر، همسر یا برادر خود آسیب دیدند و دیگر سراغ اعتیاد نمی‌روند تا آسیب بیشتری ببینند اما این اتفاق رخ نداد.

وی با بیان اینکه به کم کاری در حوزه اعتیاد زنان اعتراف می‌کنیم، گفت: کمی ساختار فرهنگی استان اجازه ورود به حوزه زنان را نمی‌داد و ما نمی‌توانستیم سراغ آن برویم مگر اینکه خودشان بخواهند که این خواستن از خودشان هم دور اتفاق افتاد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اکنون یک مرکز درمانی کمپ اعتیاد برای بانوان در استان ایجاد شده است.

وی بیان کرد: اعتیاد بانوان آثاری بسیار بیشتر و بدتر از اعتیاد آقایان دارد و آسیب‌های روحی روانی آن نیز بسیار بیشتر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری در خصوص ارائه تسهیلات اشتغالزایی به افراد درمان یافته از اعتیاد، گفت: ظرفیت اشتغال در کشور وجود دارد و ما در حدود دو سال گذشته برای این قشر اشتغالزایی داشتیم که بخشی از تسهیلات توسط بهزیستی و بخشی توسط اداره کل کار در نظر گرفته شد اما در این حاضر با تناقض مواجه هستیم.

وی بیان کرد: اگر ارائه این تسهیلات سخت باشد تبعات خود را دارد اما آنچه مسلم است افراد درمان‌شده اعتماد عامه جامعه را که از دست دادند و باید با تغییر رفتار اعتماد به دست آورند و شرایط برای آن همانند عموم باشد.

وی در خصوص مصرف داروی متادون گفت: متادون داروی تسکین دهنده است و حتماً باید بررسی علائم توسط پزشک تجویز شده و دوز دارو تعیین شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته ۲۳ نفر مرگ‌ومیر ناشی از مصرف داروی درمان اعتیاد بدون تجویز پزشک در استان داشتیم.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …