جمعه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

حمایت شورای مبارزه با موادمخدر خوزستان از برنامه‌های آموزش و پرورش

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خوزستان با اشاره به فعالیت اثربخش آموزش و پرورش درحوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از همه برنامه‌های اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش حمایت می‌کند.

سرهنگ محمد صفری با اشاره به طرح‌های پیشگیرانه اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: ۲ طرح توانمندسازی اجتماعی دانش‌آموزان و همچنین طرح یاریگران زندگی از جمله طرح های وزارتی آموزش و پرورش برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.
وی گفت: آموزش و پرورش استان نقطه تحولی در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی در استان است، شورای هماهنگی همه حمایت‌های لازم از مجموعه تعلیم و تربیت استان برای اجرای هر چه بهتر این ۲طرح را خواهد داشت.

سرهنگ صفری ادامه داد: کمیته فرهنگی و پیشگیری به ریاست آموزش و پرورش خوزستان یکی از اثربخش‌ترین و مهمترین کمیته‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است که این اثربخشی تنها با اقدامات مداخله‌ای فرهنگی و آموزشی توسط مدیران و معلمان مدارس سراسر استان محقق شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان در ادامه با اشاره به برنامه‌های سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در استان اظهار داشت: هر ساله در کشور ۳۱ خرداد تا ۷ تیرماه به عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر گرامی داشته می‌شود که مهمترین هدف آن کمک به گسترش نهضت فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد است.

وی ادامه داد: مسوولیت پذیری اجتماعی، توسعه مشارکت‌های مردمی و کاهش تقاضای مواد مخدر، تقویت و حمایت از طرح یاریگران زندگی، ارتقای فرهنگ عمومی و پیشگیری اعتیاد، پژوهش محوری، تحول و مهار اعتیاد، تقویت همکاری‌های بین بخشی فرابخشی در عرصه مبارزه با مواد مخدر، حمایت از مشارکت خیران، بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و تقویت برنامه‌های کاهش تقاضای مواد مخدر از جمله برنامه‌های کلیدی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی از جمله مبارزه با معضل مواد مخدر در استان است.

صفری مهمترین راهبرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان را برنامه ریزی برای کاهش تقاضای ماده مخدر دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش خوزستان به عنوان مهمترین نهاد متولی فرهنگ در استان نقشی کلیدی در تحقق این راهبرد را بر عهده دارد و فعالیت کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان به ریاست مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در همین راستا ارزیابی می‌شود.

وی گفت: ادامه این فعالیت های اثربخش تنها با اجرای برنامه های علمی و پژوهشی مدون بر اساس کار گروهی و نظارت مستمر محقق خواهد شد.

۳۱ خرداد ماه تا هفتم تیر ماه به عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …