جمعه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۹ کودک معتاد به بهزیستی خراسان شمالی ارجاع شدند

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در سه ماه نخست امسال ۹ کودک معتاد به بهزیستی استان ارجاع شدند تا تحت حمایت و مراقبت قرار گیرند.

علی اکبر صحرا نورد روز جمعه اظهار داشت:  همچنین تعداد کودکان معتادی که پارسال به بهزیستی خراسان شمالی ارجاع داده شدند نسبت به سال ماقبل آن ۱۴درصد افزایش داشت.

وی گفت: در سال ۹۷ تعداد کودکان معتاد ارجاع داده شده به این اداره کل ۴۸ نفر بود که این رقم در سال ۹۸ به به ۵۵ نفر رسید.

وی افزود: در بین کودکان خیابانی نیز اعتیاد دیده می شود به طوری که ۸۰ درصد کودکان خیابانی به اشکال گوناگون معتاد هستند.

وی با بیان این که کودکان معتاد تاثیر پزیری زیادی از محیط زندگی دارند اظهار داشت: در عین حال توجه به این نکته ضروری است که بیش از  ۹۰ درصد از کودکان معتاد در این استان از طریق والدین معتاد شدند و یا این که والدین معتاد به شکل های مختلف در معتاد شدن کودکان خود نقش داشته اند.

وی افزود: استفاده از کودکان در خرید مواد از خرده فروش ها، مشاهده استعمال مواد توسط کودکان و استفاده از مواد مخدر برای درمان موقت و به عنوان مسکن برای کودک و مواردی این گونه سبب الگوگیری کودک و تاثیرپذیری وی از والدین می شود.

۳۸ هزار و ۷۰۰ خانوار شامل ۹۱ هزار و ۶۰۰ نفر زیر پوشش خدمات حمایتی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی هستند که ۱۹ هزار نفر آنان در حوزه توانبخشی خدمات می گیرند و مابقی زنان سرپرست خانوار، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و افراد دارای آسیب و اعتیاد هستند.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …