دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

برخورد قضایی با عطاری‌های مداخله کننده در درمان اعتیاد در مرکزی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: با عطاری‌هایی که درزمینهٔ درمان اعتیاد مداخله می‌کنند، برخورد قاطع قضایی صورت می‌پذیرد.

 احمد ملک حسینی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: با توجه به شکایت‌های مطرح شده نسبت به روند کار عطاری‌های استان مرکزی و مداخله آنان در حوزه مسائل درمانی به ویژه درمان اعتیاد باید با این گونه عطاری‌ها در استان برخورد قاطع و جدی صورت پذیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی عنوان کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد، اقدامات پیشگیرانه در موضوع اعتیاد در صنایع و محیط‌های کارگری با محوریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تمام صنایع بزرگ، خرد و کوچک استان انجام شود.

وی بیان کرد: در حوزه اصناف هم، بر اساس پیشنهاد رئیس اتاق اصناف استان مرکزی قرار شد تفاهم‌نامه ای با محوریت اداره کل بهزیستی، دبیرخانه شورای هماهنگی و اتاق اصناف با هدف پیشگیری از اعتیاد در سطح صنوف خرد و کوچک منعقد و مفاد آن انجام شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در بخشی دیگر از سخنان خود در مورد دیگر مصوبات این جلسه گفت: همچنین با توجه به فصل تابستان و حضور مردم در پارک‌ها و فضای سبز و آرامش بیشتر برای خانواده‌ها قرار شد، نیروی انتظامی با همکاری شهرداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط نسبت به پاکسازی پارک‌ها و فضای سبز از افراد معتاد، خرده فروشان و اراذل و اوباش اقدام کنند.

ملکی حسینی افزود: موضوع راه اندازی «مرکز جامع درمانی باز توانی اعتیاد مبتنی بر تداوم درمانی» از سوی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی مطرح و دستورالعمل‌های آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت که قرار شد پس از بررسی مفاد آن توسط اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و کارشناسان در صورت تصویب نهایی، در هفته دولت در اراک افتتاح و راه اندازی شود.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …