دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

لزوم بکارگیری تمام اختیارات قانونی برای مقابله با اعتیاد در مرکزی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: تمام اختیارات قانونی برای مقابله با اعتیاد به طور مستمر در استان به کار گرفته شود.

بهروز اکرمی روز دوشنبه در دومین جلسه هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: تمام برنامه‌ها در حوزه مقابله، مبارزه، پیشگیری و درمان اعتیاد ضمن استفاده از ظرفیت‌ها نهادهای مردمی و قانون باید جهادی و به طور مستمر و همیشگی باشد.

وی افزود: حتی برای روند مبارزه و مقابله نیز باید از روش‌های نوین و تدابیر تأثیرگذار استفاده شود. امروز دیگر روش‌های کهنه و پیش پا افتاده جواب نمی‌دهد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه تصور نمی‌شود با یک برنامه و یا اقدام مقطعی بتوان معضل مواد مخدر را در جامعه کاهش داد و برطرف کرد، گفت: مقابله، مبارزه، پیشگیری و درمان باید به‌طور جهادی، مستمر و با روش‌های مدرن روز پیش رود و در این حوزه نیز می‌توان از ظرفیت‌های بالقوه نهادهای مردمی و دستگاه‌های فرهنگی بهره برد.

اکرمی گفت: همان طور که برنامه‌ها برای مقابله، پیشگیری و درمان در محیط‌های کارگری پیش‌بینی شده و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است هر سه ماه گزارشی از وضعیت اعتیاد در محیط‌های کارگری ارائه کند تا مطابق آن روند اقدامات پیشگیرانه صورت پذیرد. چنین فضا و قوانینی نیز در حوزه اداری، ادارات استان برای پیشگیری باید تدارک دیده شود.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: یکی از معضلات مواد مخدر، در محلات حاشیه‌ای استان است. مردم در این محله‌ها گله مند هستند که در این مناطق خرده‌فروشان به راحتی جولان می‌دهند.

وی بیان کرد: در کنار برخورد شدید با باندهای سازمان یافته مواد مخدر، به طور جدی باید مقابله با خرده فروشان نیز در دستور کار قرار بگیرد و آن هم مستمر و همیشگی باشد. بر اساس گزارش‌های رسیده فعالیت خرده‌فروشان بیشتر در محلات حاشیه‌ای بوده که موجب نگرانی خانواده‌ها شده است که در این مورد نیز باید راهکارهای تأثیرگذار به کار گرفته شود.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …