دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

روستاهای همدان از وجود معتادان پاک می‌شوند

معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی روستاهای این استان از وجود معتادان پاکسازی می‌شوند.

سرهنگ پاسدار شهرام صاقی بیان کرد: طرح پاک سازی روستاها از معتادان و تلاش برای بهبودی آنها ابتدا در همدان اجرا سپس در قالب طرح «روستای پاک»به دیگر نقاط کشور تعمیم داده شد.

وی اضافه کرد: این طرح ابتدا در منطقه قهاوند شهرستان همدان توسط مسوولان سپاه اجرایی شده که در این زمینه به نتایج مطلوبی نیز دست یافتیم به گونه ای که شمار معتادان در روستاهای آزمونه (پایلوت) نزدک به صفر شده است.

معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: امسال نیز قرار است طرح روستای پاک در پنج روستا عملیاتی شود و در این باره از توان و ظرفیت افراد بانفوذ، ائمه جماعات و معتمدان بهره گرفته می‌شود.

سرهنگ پاسدار صادقی عنوان کرد: پس از پاک شدن روستاها از وجود معتادان و بهبودی آنها، همزمان با مناسبت های خاص یا یادواره شهدا جشن روستای پاک در این مناطق برگزار می‌شود.

وی گفت: مناطق مورد نظر برای اجرای طرح روستای پاک بر اساس فروانی معتادان به مواد مخدر، ظرفیت های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی روستا انتخاب شده تا بتوان از این ظرفیت ها برای مقابله با پدیده خانمانسوز اعتیاد بهره گرفت.

معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: اجرای طرح روستای پاک در مناطقی که ساکنان مذهبی، مقید به مسائل دینی هستند با شتاب بیشتری پیش می رود و در این روستا ها از طرفیت روحانیان برای عملی کردن اهداف پیش بینی شده بهره گرفته می‌شود.

سرهنگ صادقی اجرای برنامه های متنوع برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، ایجاد فرصت های شغلی برای معتادان بهبود یافته در روستاها و هدایت معتادان به سمت درمان را از فعالیت های صورت گرفته برشمرد.

وی افزود: گروه صیانت گرا در روستاها راه اندازی شده و از معتادانی که چند سال از بهبودیشان می گذرد برای آموزش نحوه و چگونگی مقابله ای غول اعتیاد و بازنگشتن به مصرف این مواد استفاده شده است.

معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: خانواده نیز نسبت به نگرش به فرد معتاد به عنوان یک بیمار و ضرورت درمان و حمایت و پشتیبانی برای ترک مصرف مواد مخدر توجیه شدند.

سرهنگ صادقی گفت: علاوه بر این فعالیت ها، برخورد با فروشندگان مواد مخدر در روستاها با جدیت در دستور کار است.

طرح «روستای پاک» تاکنون در پنج روستا اجرا شده و امسال نیز در پنج روستا اجرایی می‌شود.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …