دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت ورود خیرین به حوزه ترک اعتیاد

رئیس اداره بهزیستی سلطانیه گفت: با توجه به این‌که خانواده اکثر معتادان با مشکلات مالی درگیر هستند ورود خیرین در این حوزه می‌تواند کارگشا باشد.

اصغر بوئینی با بیان این‌که در حال حاضر مرکز نگهداری از معتادان طلوع امید در شهرستان سلطانیه در حوزه ترک اعتیاد به صورت خود معرف در حال فعالیت است، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا، پذیرش بیمار جدید در این مرکز ممنوع است.

وی با تاکید بر این‌که طبق دستورالعمل‌های ابلاغ شده، گندزدایی و ضدعفونی مرکز به‌صورت مستمر انجام می‌شود، ادامه داد: برای جلوگیری از زیان تنها مرکز نگهداری از معتادان شهرستان سلطانیه ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۶۰۰ هزار تومان نیز برای خرید اقلام بهداشتی کمک انجام شده است.

بوئینی با بیان این‌که شهرستان سلطانیه مانند سایر شهرستان‌ها مرکز ترک اعتیاد اجباری ندارد، ادامه داد: تنها مرکز ماده ۱۶ در شهرستان زنجان و در منطقه دواسب در حال فعالیت است که معتادان متجاهر شهرستان پس از جمع‌آوری با دستور قضایی و با  هماهنگی تحویل این مرکز می‌شوند.

این مسئول با اشاره به موضوع اعتیاد بانوان، یادآور شد: تاکنون مراجعه‌کننده، خانم برای ترک اعتیاد در این مرکز نداشتیم.

رئیس بهزیستی سلطانیه ورود خیرین به حوزه ترک اعتیاد را از ضروریات عنوان کرد و افزود: اکثر خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها درگیر اعتیاد شده است با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند که ورود خیرین در این حوزه و همچنین حوزه تجهیز مراکز می‌تواند مشکل گشا باشد.

وی اشتغال را یکی از دغدغه‌های اصلی معتادان بهبودیافته عنوان کرد و گفت: سال گذشته به ۴ نفر از بهبود یافتگان وام اشتغال در شهرستان در زمینه دامداری و فرش‌بافی پرداخت شد.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …