دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از ۱۷۱ میلیون ریال تسهیلات به کمپ های ترک اعتیاد آستارا پرداخت شد

خورشیدی با بیان اینکه سال جاری ۱۷۱ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال تسهیلات بلاعوض به کمپ های ترک اعتیاد برای خرید تجهیزات پرداخت شد،گفت: : سال گذشته ۲۰ معتاد بهبود یافته تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند.

«فریبرزخورشیدی» سه شنبه، ۲۴ تیر در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی در محل این اداره برگزار شد،اظهارکرد: سازمان بهزیستی در حوزه های توانبخشی، امور اجتماعی، پیشگیری از بیماری و اعتیاد و مشارکت ها فعالیت دارد.

رییس اداره بهزیستی بندر آستارا با بیان اینکه این اداره به ۳۹۸ زن سرپرست مستمری پرداخت می کند،افزود: ۴۰ زن سرپرست خانوار نیز برای دریافت مستمری پشت نوبت هستند.

وی به فعالیت ۱۰ مهد کودک، ۲ روستا مهد، ۲ مرکز رفاه در شهرستان آستارا اشاره کرد و گفت: در مرکز رفاه کودک از خردسال تا فرزند ۱۲ ساله نگهداری می شود.

خورشیدی با اشاره به اینکه بهزیستی آستارا ۳۵ کودک بی سرپرست تحت پوشش دارد،خاطرنشان کرد: بهزیستی ماهیانه به این کودکان بی سرپرست ۷ میلیون ریال پرداخت می کند.

رییس اداره بهزیستی بندر آستارا با بیان اینکه ۴۹ دانشجو و ۱۵۰ دانش آموز از حمایت های بهزیستی این شهرستان بهره مند هستند،افزود: برای نگهداری ۳۰ معلول مرکز سعادت، ماهانه ۹ میلیون و ۲۴۰ هزار ریال به ازای هر نفر و به هر ماه به ۳۳ معلول ذهنی مرکز سامان و سارا ۶ میلیون و ۲۷۰ هزار ریال پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: همچنین به ۲۰ معلول تحت پوشش در خانه ماهیانه به ازای هر نفر ۲۳۰ هزار تومان پرداخت می شود.

خورشیدی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۲۰ مورد و امسال نیز ۳۰ مورد تقاضای طلاق توافقی در شهرستان آستارا به ثبت رسیده است، گفت: کارشناسان اداره بهزیستی با روش های مختلف مشاوره و روانشناسی برای تغییر نظر زوجین از طلاق توافقی اقدام می کنند.

رییس اداره بهزیستی بندر آستارا از ضدعفونی و پایش کمپ های ترک اعتیاد برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس خبر داد و افزود: در سال جاری ۱۷۱ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال تسهیلات بلاعوض به این کمپ ها برای خرید تجهیزاتی نظیر تب سنج و مواد شوینده پرداخت شد.

وی تصریح کرد: با کمک روانشناسان طرح پیشگیری از اعتیاد در محله هایی همچون تله سیفی، رحیم محله لوندویل و شهرک عباس آباد اجرا می شود.

خورشیدی با اشاره به اینکه در سه کمپ ترک اعتیاد ۵۴ معتاد نگهداری می شود، افزود: سال گذشته ۲۰ معتاد بهبود یافته و دارای مدرک فنی و حرفه‌ای، با دریافت سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی این اداره، مشغول به کار شدند.

رییس اداره بهزیستی بندر آستارا ادامه داد: معتادان بهبود یافته با دریافت تسهیلات در زمینه های نقاشی ساختمان، مرغ فروشی، زنبورداری، سوپر مارکت، درب و پنجره سازی و سیم کشی ساختمان مشغول به کار شدند.

خورشیدی با بیان اینکه سال گذشته یکهزار و ۳۲۷ کودک در طرح شنوایی و سه هزار و ۹۲۵ کودک در طرح بینایی غربالگری شدند،گفت: در سال جاری ۲۹۰ کودک در طرح شنوایی غربال شده اند و طرح بینایی از ۲۵ تیر سال جاری آغاز و تا ۱۵ مهرماه ادامه خواهد داشت.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …