دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

همکاری شورای شهر و شهرداری مشهد در جمع آوری معتادان متهاجر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی گفت: پس از شیوع کرونا اولین استانی هستیم که اقدام به جمع آوری معتادان متجاهر کرده است و در این امر شورای شهر و شهرداری با اینکه متولی نبودند همکاری خوبی داشتند.

 محمد حسین صالحی در مراسم آغاز عملیات احداث اردوگاه نگه داری و درمان معتادین متجاهر در حسن آباد، اظهار کرد: از همه دستگاه هایی که ما را در این پروژه یاری کردند، علی الخصوص شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد که در ادامه آن ما را همیاری می کنند، تشکر می کنیم.
وی افزود: این پروژه از سال گذشته با تفاهم نامه ای که استاندار خراسان رضوی با آقای مومنی داشتند آغاز و در ادامه آن بحث آغاز پروژه و عملیات اجرایی آن با کمک شهردار مشهد رخ داد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی بیان کرد: سال گذشته استاندار در شورای هماهنگی استان دستور دادند که شهر مشهد باید شهر بدون معتاد متجاهر باشد و این امر به عنوان یکی از سیاست های اصلی استان دنبال شد.
صالحی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که به صورت جدی دنبال آن هستیم، ظرفیت سازی برای درمان و نگه داری بیماران متجاهر است.
وی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته مجموع ظرفیت سازی و نگه داری ما برای این افراد هزار و ۸۰۰ نفر بود، تصریح کرد: با اقدامات ویژه ای که در این زمینه صورت گرفته است، تا پایان سال جاری این ظرفیت را به بیش از پنج هزار نفر خواهیم رساند و این رقم تا پایان سال ۱۴۰۰ به بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر می رسد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: کمپ حسن آباد در فاز اول ۵۰۰ نفر را پناه خواهد داد و در فاز نهایی سه هزار نفر را پوشش می دهد. همچنین پنج پروژه در شهرستان داریم که هر پروژه ۲۰۰ نفر به ظرفیت اضافه می کند.
صالحی تاکید کرد: گفتنی است که پروژه برزش آباد با همکاری شهرداری و دیگر نهادها بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشته که گنجایش آن هزار نفر است. علاوه بر آن ظرفیت سازی مراکز موجود به دو هزار و ۵۰۰ نفر از دیگر برنامه های ما است.
وی اضافه کرد: پس از شیوع کرونا اولین استانی هستیم که اقدام به جمع آوری معتادان متجاهر کرده است و در این امر شورای شهر و شهرداری با اینکه متولی نبودند همکاری خوبی داشتند.
تاکید بر شهر بدون معتاد متجاهر
در ادامه این مراسم سید محسن حسینی پویا رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد، گفت: در حال حاضر نیازمند برجسته کردن موضوع شهر بدون معتاد متجاهر هستیم.
وی اضافه کرد: یکی از اهداف ما شهر بدون متکی، بی خانمان، کارتن خواب و کودک کار است. در کار گروه حقوق شهروندی کمیسیون حقوقی پیش نویس طرحی را تهیه کردیم تا بر اساس آن بانک اطلاعاتی مربوط به معتادان، متکدیان، زنان بی سرپرست را با همکاری همه مسئولان ساماندهی کنیم.
رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شهر مشهد منتسب به امام رضا (ع) است، تاکید کرد: شایسته نیست که در این شهر متکی و معتاد متجاهر دیده شود.
حسینی پویا با اشاره به اینکه ساخت این مجنمع قدم اول در راستای تحقق شهر بدون معتاد متهاجر است، گفت: باید برای توانمند سازی این افراد چاره اندیشی صورت گیرد.
غزاله شهیدی

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …