دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کشفیات مواد مخدر در سیرجان ۴۲درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی سیرجان با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی کشفیات انواع مواد مخدر این شهرستان طی چهارماهه امسال خبر داد و بر آموزش همگانی به منظور کاهش گرایش افراد جامعه به اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد افزود: با تلاش‌های شبانه‌روزی مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان سیرجان، تقویت گشت‌های انتظامی در مناطق آسیب‌زا  و کنترل  و دستگیری خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و مشارکت و همدلی شهروندان در چهار ماه  امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کشفیات انواع مواد مخدر ۴۲ درصد افزایش یافت.

وی افزود: با تلاش‌های انجام گرفته طیسالجاری ۱۵۶ نفر از توزیع کنندگان، قاچاقچیان و معتادان متجاهر حوزه استحفاظی دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان گفت: عمده مشکلاتی که برای شهروندان در بحث آسیب‌های اجتماعی رخ می‌دهد ناشی از عدم آگاهی نسبت به مسائل روز جامعه است، از این رو اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مستمر در حوزه اجتماعی و توصیه‌های پلیسی به خصوص از طریق رسانه‌های جمعی برای ارتقای سطح آموزش جامعه و کاهش جرایم نقش موثری دارد و پلیس شهرستان با استفاده از این ظرفیت توانسته در فضای مجازی نکات آموزشی و آگاهی‌بخشی را برای اطلاع شهروندان ارائه کند.

سرهنگ ایران‌نژاد ضمن قدردانی از تعامل و همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای مستمر و منظم طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آسیب‌زا و جرم‌خیز و برقراری نظم و امنیت، از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک و اخلال در نظم عمومی با تلفن ۱۱۰ تماس بگیرند.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …