دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کشف ۳۰ هزار لیتر گازوییل قاچاق و ۲۰ کیلوتریاک در قم

فرمانده انتظامی استان قم گفت: بیش از ۳۰ هزار و ۳۰۰ لیتر گازوییل قاچاق به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از یک دستگاه کامیون کشنده در این استان کشف شد.

سردار سید محمود میرفیضی در این زمینه افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی در اجرای طرح کنترل تانکرهای سوخت‌رسان در محور سلفچگان – ساوه به یک دستگاه کامیون کشنده تانکردار مشکوک شده و با رعایت موازین شرعی و قانونی آن را متوقف کردند.

وی اضافه کرد: راننده خودرو و سرنشین آن با ارائه بارنامه مربوط به یک شرکت اعلام کردند که حامل ترکیبات شیمیایی و از مبدا اهواز به مقصد مشهد در حرکت هستند؛ با بررسی‌های اولیه محموله تانکر مشکوک به فرآورده نفتی تشخیص داده و با هماهنگی قضایی کشنده به پلیس امنیت اقتصادی استان دلالت شد.

وی ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد محموله را در یکی از جاده‌های روستایی شهرستان اهواز از طریق چند دستگاه نیسان به مقصد ساوه بارگیری کرده‌اند.

میرفیضی بیان کرد: راننده و سرنشین قادر به معرفی صاحب کالا نبودند، بنابراین از نمایندگان شرکت ملی‌پخش فرآورده‌های نفتی و اداره استاندارد استان برای نمونه‌برداری و تعیین نوع محموله دعوت به عمل آمد که پس از آزمایش‌ها لازم، نوع سوخت را گازوییل قاچاق تشخیص دادند.

وی افزود: کامیون کشنده به پارکینگ منتقل و پرونده به ‌همراه متهمان به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال و برای متهمان قرار قانونی مناسب صادر شد.

کشف ۲۰ کیلوگرم تریاک در قم

جانشین فرمانده انتظامی استان قم از کشف ۲۰ کیلوگرم تریاک و دستگیری سه قاچاقچی در این رابطه خبر داد.

سرهنگ بهادر اسماعیلی در این زمینه افزود: با تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم، یک قاچاقچی مواد افیونی شناسایی و مشخص شد، وی قصد دارد با خودرو پژو پارس، محموله مواد مخدر را از یکی از استان‌های جنوبی با عبور از محور مواصلاتی قم به استان همجوار منتقل کند، بنابراین بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه ضمن هماهنگی قضایی، ماموران به محورهای مواصلاتی استان اعزام و با کنترل تردد خودروهای عبوری خودرو مذکور را پس از شناسایی متوقف و متهم و همدستانش را دستگیر کردند.

وی با بیان این‌که از این خودرو ۲۰ کیلوگرم تریاک کشف شد،‌ بیان کرد: متهمان به همراه پرونده تشکیل‌شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …