سه شنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۳

فضای مجازی در ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد نقش مهمی دارد

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: فضای مجازی می‌تواند در ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد نقش و تأثیر بسیار چشمگیری داشته باشد و باید از این بستر بیشترین بهره را ببریم.

سیدصباح قریشی شامگاه یکشنبه در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کردستان، اظهار داشت: بهزیستی استان کردستان تا این لحظه به ۱۴۰ هزار خانواده خدمات رسانی می‌کند و این از افتخارات بهزیستی است که بتواند گوشه‌ای از مشکلات خانواده‌های نیازمند و در معرض خطر را حل کند.

وی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه بیشتر برنامه‌های فرهنگی و برنامه‌هایی که لازم نبود حتماً افراد مراجعه حضوری داشته باشند در فضای مجازی برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی کردستان ادامه داد: طبق آخرین آمار بازخوردی که از این امر گرفتیم بسیار بهتر و نتیجه بخش تر بوده که با توجه به اینکه اکثر افراد دارای گوشی هوشمند بوده و بیشتر وقت خود را در فضای مجازی در حال سپری کردن هستند، باید ما نیز از این فرصت نهایت استفاده را برده و برنامه‌های خود را در فضای مجازی پیش ببریم و گسترش دهیم.

قریشی یادآور شد: ما باید در این کارگروه در دو حوزه، کار جدی، اصولی و منسجم انجام دهیم که یکی از آنها این است که بانک اطلاعاتی منسجم و قوی داشته باشیم که متأسفانه در زمان حال در هیچ جایی و در هیچ زمینه‌ای بانک اطلاعاتی منسجم و یکپارچه ای وجود ندارد تا همگان با رجوع به آن از این اطلاعات استفاده بهینه داشته باشند.

وی بیان کرد: دیگر اینکه بسیاری از برنامه‌ها و خدماتی که انجام می‌شود قبل از اجرا باید از لحاظ جامعه شناسی و روانشناختی بررسی شود تا خدای نکرده نتیجه معکوس نداشته باشد.

همچنین ببینید

هشدار درباره تبلیغات گمراه‌کننده فروشندگان مواد مخدر

منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در گفتگو با ایسنا، ضمن بیان اینکه بسیاری از …