سه شنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۳

۴ کارگاه مهارت‌آموزی در کمپ ترک اعتیاد بوشهر افتتاح شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: چهار رشته مهارتی در کارگاه بزرگ و تازه تأسیس مهارت آموزی کمپ ترک اعتیاد بوشهر به مراجعه کنندگان آموزش داده می‌شود.

عبدالمجید دراهکی صبح سه‌شنبه در آئین افتتاح این کارگاه‌های آموزشی با بیان اینکه توانمند سازی معتادین بهبود یافته کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد، اظهار داشت: این کارگاه‌های مهارتی شامل صنایع چوب، گیوه دوزی و ساخت بدلیجات، تولید و تعمیرات مبل و الکترونیک است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بیان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای با تنوع رشته‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب با درخواست متقاضیان می‌تواند در این قسمت همکاری کند.

وی افزود: این کارگاه با هدف کیفیت بهبود زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی با توانمند سازی افراد بهبود یافته، استقلال مالی، ارتقای سلامت روان و بهتر شدن کیفیت زندگی آن‌ها بنا نهاده شده است.

دراهکی با تاکید بر اینکه با توجه به افتتاح این کارگاه‌ها در پی ایجاد اشتغال و حمایت ویژه بهبود یافتگان مصرف مواد مخدر هستیم، اظهار کرد: در راستای بهبود یافتن معتادین، مطمئناً آموزش می‌تواند نقش مهمی داشته باشد و هدفمند کردن این فعالیت، نیازسنجی قبل از آموزش، رصد افراد بعد از درمان می‌تواند از موارد تأثیرگذار در به نتیجه رسیدن این کار خیر و در نهایت کمک به داشتن جامعه‌ای سالم داشته باشد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر تصریح کرد: با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای می‌توان برنامه‌های آموزشی مناسبی برای افراد در حال درمان و کامل بهبودیافته داشت تا رغبت آنها برای مصرف دوباره مواد مخدر کمتر شده و افراد برای برقراری زندگی خود و داشتن یک شغل دائمی تلاش کنند.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …