دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مراکز درمان سوء مصرف موادمخدر اردبیل با ظرفیت ۵۰ درصد فعال است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل گفت: مراکز درمان سوء مصرف موادمخدر استان باپدیرش ۵۰ درصد ظرفیت فعال است.

بهنام بهشتی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: هفت کمپ و مرکز درمان سوء‌مصرف موادمخدر و بهبودی اقامتی در استان وجود دارد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدامات درمانی را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: این مراکز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی فعال است و هیچ مشکلی در روند پذیرش بیماران وجود ندارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان از راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد بانوان در هفته دولت در استان خبر داد و افزود: این کمپ با رویکرد ایمان مدار و پرهیز مدار فعالیت کرده و توسط شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه بانوان ستون اصلی خانواده هستند، تشریح کرد: نجات حتی یک زن از اعتیاد می‌تواند از بروز مسائل بسیار دیگر در جامعه پیشگیری کند.

بهشتی همچنین به در حال تکمیل بودن مرکز نگهدای و کاردرمانی معتادان متجاهر استان اشاره کرد و گفت: این مرکز در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی از شناسایی یک هزار و ۳۳ معتاد سابقه‌دار در استان خبر داد و افزود: برای این معتادان با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد اقدامات درمان، اشتغال و صیانت از خانواده اجرایی می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اقدامات فرهنگی و پیشگیری را مهم‌ترین گام در راستای صیانت از آحاد جامعه از دام اعتیاد عنوان کرد و خواستار مشارکت افراد شاخص در امر فرهنگی و پیشگیری شد.

وی گفت: در راستای اطلاع‌رسانی به والدین و دانش‌آموزان ،پیام‌های پیشگیری و آموزشی در راستای کاهش بروز اعتیاد به موادمخدر از طریق برنامه شاد ارائه می‌شود.

وی افزود: شماره ۰۹۶۲۸ خط ملی اعتیاد از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب برای پاسخگویی و ارائه مشاوره دایر بوده و خانواده‌ها می‌توانند سوالات خود را از طریق این شماره دریافت کنند.

او به عضویت ۹۶ نفر از افراد شاخص و ورزشکار به عنوان سفیران اجتماعی در مبارزه با موادمخدر خبر داد و خواستار همکاری خبرنگاران در این خصوص شد.

در پایان این نشست از خبرنگاران فعال در اطلاع‌رسانی حوزه مبارزه با موادمخدر تجلیل شد.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …