دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کشف مواد مخدر در خمین ۱۲۷ درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی خمین گفت: کشف مخدر امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در این شهرستان ۱۲۷ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ« بهزاد فکوری» روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: کشف در حوزه سرقت احشام در سال جاری نیز ۲۱۷ درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی خمین با بیان اینکه کشف سلاح و مهمات غیر مجاز ۵۵ درصد در این شهرستان افزایش یافته است، ادامه داد: دستگیری ها در این حوزه با ۸۳ درصد رشد همراه شده است.

وی از کاهش ۱۷ درصدی سرقت احشام در مناطق روستایی این شهرستان در سال جاری خبرداد و گفت: دستگیری‌ها در حوزه سرقت احشام نیز ۱۷۵ درصد افزایش داشته است.
سرهنگ فکوری راننده، وسیله نقلیه و جاده را سه ضلع اصلی حوادث ترافیک بیان کرد و گفت: قرارگاه کاهش تصادفات اقدامات خوبی را در زمینه کاهش تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در این شهرستان انجام داده است.
وی افزود: تصادفات فوتی ۶ درصد، تصادفات جرحی ۱۰ درصد و تصادفات خسارتی ۳۹ درصد از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال در خمین کاهش داشته است.
فرمانده انتظامی خمین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گشایش نمایشگاه کشفیات اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی (ظفر ۲) در این شهرستان گفت: این طرح در راستای ایجاد ناامنی برای اخلالگران در نظم و امنیت عمومی در ۶ نقطه آلوده خمین و به مدت پنج روز اجرا شد.
سرهنگ فکوری ادامه داد: ۲ عملیات ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی خمین در قالب اجرای طرح ظفر ۲ انجام شد که ۱۹ سارق دستگیر و ۲۸ فقره سرقت و سه قبضه اسلحه غیرمجاز نیز کشف شد.
فرمانده انتظامی خمین اظهار داشت: ۶ کیلو و ۳۳۷ گرم انواع مخدر در این شهرستان کشف و ۳۰ توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
سرهنگ فکوری بیان کرد: در قالب اجرای طرح ظفر ۲ در خمین ۱۵ دستگاه موتورسیکلت و ۲۳ دستگاه خودروی متخلف نیز توقیف شد.
وی با اشاره به ۹۶۴ فقره اعمال قانون در خمین افزود: ۳۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جریمه در قالب اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان انجام شد.
فرمانده انتظامی خمین، نقش اصحاب رسانه را در بی اثر کردن توطئه تبلیغاتی دشمنان نظام مهم بیان کرد و افزود: اطلاع رسانی شفاف و درست رسالت خبرنگاران است.
در این نشست خبری از خبرنگاران فعال خمین تقدیر شد.
خمین در جنوب استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …