دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاتوق های مصرف مواد مخدر، سرمنشا آسیب های اجتماعی دیگر برای زنان است

سرهنگ محسن عربی گفت: افراد معتاد از روی اجبار برای رفع خماری ناشی از عدم مصرف مواد مخدر به پاتوق هایی راه پیدا می کنند که در آن مکان ها علاوه بر بالا رفتن میزان مصرف مواد آنها به خطا ها و لغزش های دیگری از قبیل مسائل اخلاقی و منکراتی نیز روی می آورند.

سرهنگ محسن عربی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی خراسان شمالی از مهمترین عوامل اعتیاد زنان در استان را عوامل خانوادگی از قبیل فقر مادی خانواده، خانواده معتاد و بزهکار، افسردگی و همنشینی با معتادان و دوستان ناباب برشمرد.

وی با اشاره به اینکه وابستگی والد به فرزند به خصوص مادر و فرزند از لحظه تولد به وجود می آید، گفت: اگر مادری با داشتن اعتیاد ناایمن باشد قطعا امکان پرورش صحیح فرزندش را نخواهد داشت.

این کارشناس مسئول اضافه کرد: فرزندی که تحت تربیت مادری معتاد باشد، درآینده به احتمال زیاد به علت عدم بهره مندی از روابط سالم و مهر مادری به فردی ضد اجتماعی، با اعتماد به نفس پایین، دارای اختلالات شخصیتی تبدیل خواهد شد که هم از لحاظ فردی و هم اجتماعی فردی مفید نخواهد بود.

سرهنگ عربی خاطرنشان کرد: وابستگی و گرایش زنان به مصرف مواد مخدر باعث پنهان کاری و استعمال مواد مخدر به دور از چشم خانواده می شود.

وی گفت: این افراد از روی اجبار برای رفع خماری ناشی از عدم مصرف مواد مخدر به پاتوق هایی راه پیدا می کنند که در آن مکان ها علاوه بر بالا رفتن میزان مصرف مواد آنها به خطا ها و لغزش های دیگری از قبیل مسائل اخلاقی و منکراتی نیز روی می آورند.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …