دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

استان کرمان موفق در مبارزه با مواد مخدر

نماینده دبیر کل ستاد مقابله با مواد مخدر کشور: استان کرمان خط مقدم مقابله با مواد مخدر است.

نماینده دبیر کل ستاد مقابله با مواد مخدردرنشست کارگاه ۳ روزه بررسی طرح‌های مقابله با مواد مخدر و اعتیاد در استان در کرمان شرکت کرد .
وی با اعلام این خبر آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر بویژه در حوزه سلامت خانواده‌ها و تهدیدات فرهنگی را مهمتر از زیان‌های مالی آن دانست و خاطر نشان کرد:گرچه در اجرایی کردن برنامه‌های مقابله با مواد مخدر ضعف‌هایی وجود داشته، اما با تهیه یک نقشه راه کامل می‌توان به اهداف مورد نظر رسید.
استاندار کرمان هم در نشست افتتاحیه این کارگاه با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: آزادگان با صبر و مقاومت خود خدمات ارزنده‌ای به استقلال و امنیت کشور خود کردند.
فدایی بابیان اینکه سالانه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان صرف مبارزه و مقابله با مواد مخدر در کشور می‌شود افزود: پارسال ۹۵۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شده است.
رئیس شورای تامین استان سود حاصل از معاملات مواد مخدر در کشور را حدود ۵ هزار میلیارد تومان دانست و اظهار داشت:این سود عموما در راستای ناامنی به خطر انداختن ثبات خانواده هزینه می‌شود.
فدایی خاطر نشان کرد: بیش از ۲۰۰ عنوان پژوهشی در حوزه مواد مخدر صورت گرفته که با برنامه ریزی بهتر می‌توان به نتیجه قابل قبول در این زمینه دست یافت.
فرمانده انتظامی استان هم در این نشست با اشاره وسعت زیاد استان کرمان و هم مرزی هزار و ۶۰۰ کیلومتری این استان با استان‌های مرزی کشور گفت:مواد مخدر مهمترین تهدید امنیتی استان کرمان محسوب می‌شود.
سردار ناظری از افزایش ۷۳ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان خبر داد و تامین امکانات لازم و افزایش پاسگاه‌های ایست و بازرسی در استان را خواستار شد.
مدیر کل صدا وسیما‌ی مر کز کرمان هم در این نشست گفت: نقش رسانه‌ها در افزایش آگاهی و بینش مردم برای دوری از مواد مخدر را را مهم دانست و گفت: قاچاق مواد مخدر و مصرف آن به عنوان یک ضد ارزش در بین مردم استان نهادینه شده است.
علیرمضانی از تولید و پخش ۱۱ هزار دقیقه برنامه در حوزه‌های سیما صدا خبر و فضای مجازی برای پیشگیری و مقابله لا مواد مخدر در صدا و سیمای مرکز کرمان خبر داد.
این کارگاه به مدت سه روز با حضور مسولان مبارزه با مواد مخدر استان برپاست.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …