دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۳۰۷ معتاد متجاهر در استان کردستان شناسایی و جمع‌آوری شدند

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان گفت: طی ۲ ماه (تیر و مرداد) بعد از ابلاغ پروتکل بهداشتی مربوط به متعادان متجاهر در دوران کرونایی، ۳۰۷ نفر از این افراد در شهرهای مختلف استان شناسایی، جمع‌آوری یا دستگیر شدند.

سرهنگ فرامرز شاکری اظهار داشت: این افراد در راستای ارتقای امنیت اجتماعی جمع‌آوری و به مراکز نگهداری معتادین متجاهر برای ترک اعتیاد منتقل شدند.

وی با بیان اینکه اینکه ۱۸۲ نفر از این افراد در شهرستان سنندج جمع‌آوری شدند، افزود: دستورالعمل جمع‌آوری معتادان متجاهر در دوران کرونایی ۱۵ تیر ماه ابلاغ شد که ۲ هفته بعد این تاریخ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی کردستان ۱۶۸ نفر را جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل دادند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا این افراد ۷۲ ساعت در بازداشت بودند و در این مدت از آنان تست ابتلای به ویروس کرونا اخذ شد تا در صورت مثبت بودن به مرکز درمانی و در غیر این صورت به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل شوند.

سرهنگ شاکری گفت: همچنین در پنج ماه سال جاری ۷۸۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و در جریان  اجرای ۶۷۷ طرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر یک هزار و ۳۳۵ نفر قاچاقچی، خرده فروش و عامل توزیع دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا جمع آوری معتادان متجاهر در شهرها از اسفند سال گذشته تا تیر امسال متوقف شد و پس از تدوین پروتکل‌های بهداشتی ویژه، اجرای این طرح مجددا از سر گرفته شد.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …