دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

انجام واکسیناسیون هپاتیتB در زندان و کمپ‌های ترک اعتیاد نیشابور

در راستای حذف هپاتیتB در گروه‌های در معرض خطر، تست هپاتیت و واکسیناسیون این بیماری در زندان و کمپ‌های ترک اعتیاد نیشابور انجام می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت:واکسیناسیون گروه‌های در معرض خطر، بیماریابی، مراقبت بیماران و همچنین بررسی اطرافیان آنها از اهداف مهم برنامه حذف هپاتیتB در کشور است.

غلامحسین نوروزی نژاد افزود: در همین راستا ۲۰۰نفر از زندانیان نیشابوری واکسن دریافت کرده و برای ۲۰نفر از مددجویان مشاوره و تست هپاتیت انجام شده است.

وی ادامه داد: سالانه یک میلیون و ۴۰۰هزار نفر به علت هپاتیت در جهان جان خود را از دست می‌دهند که ۴۷درصد آن ناشی از هپاتیتB ، ۴۸درصد به علت هپاتیتC و مابقی ناشی از سایر عوامل بوجود آورنده هپاتیت است.

نوروزی نژاد یادآورد شد: طبق مطالعات صورت گرفته در کشور ما، کمتر از یک و دو دهم درصد افراد در جامعه آلوده به هپاتیتB و کمتر از یک دهم درصد نیز آلوده به هپاتیتC هستند.

به گفته وی، با توجه به اینکه در مبتلایان به هپاتیت C، ۵۵ تا ۸۵درصد و در مبتلایان به هپاتیتB (در بالغین)، کمتر از ۵درصد موارد به شکل مزمن در می‌آید و بیشتر موارد بویژه در رابطه با هپاتیتB، بدون علامتند یا علائم خفیف و تدریجی دارند، اغلب آن‌ها از آلودگی خود بی اطلاعند.

نوروزی نژاد اعلام کرد: واحد مشاوره هپاتیت در مجتمع کلینیک‌های بهداشتی واقع در ابتدای خیابان شریعتی نیشابور آماده ارائه خدمات مشاوره و تست جهت همشهریان است.

منبع

همچنین ببینید

کپتاگون؛ عامل رویکرد تهاجمی اردن در قبال سوریه

۶ مه ۲۰۲۳ ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان …