دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اهمیت توجه به نهادهای مردمی برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اقدامات کانون های مساجد در زمینه اعتیاد گفت: نهادهای مردمی مانند کانون های مساجد نقش موثری در پیشگیری از عوارض اعتیاد به مواد مخدر دارند.

حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در حاشیه برگزاری طرح ملی « یاریگران زندگی» در یزد با اشاره به اهمیت توجه به بحث مواد مخدر گفت: در آغاز هزاره سوم، مواد مخدر یکی از پنج بحران مهم جهانی است، تخریب محیط زیست، فقر و شکاف طبقاتی، انباشت سلاح های کشتار جمعی، بحران خانواده و مواد مخدر که این ایام نیز ویروس واگیردار کرونا شده بحران ششم.

وی افزود: مواد مخدر و اعتیاد یک چالش جهانی است و همه باید برای حل این مشکل بسیج شوند از جمله نهادهای مردمی و در کشور ما ستاد کانون های مساجد با داشتن ۲۵ هزار کانون مسجد و نزدیک به ۲ و نیم میلیون نفر عضو می تواند قدم های موثری، حداقل در پیشگیری و محافظت از نوجوانان و جوانان انجام دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد خاطرنشان کرد: ما اگر مخاطب نوجوان و جوان خود را با تهدیدهایی مقل اعتیاد از دست بدهیم خسارات جبران ناپذیری خواهیم یافت. چرا که پویایی، خلاقیت و فعالیت از ویژگی های جوانان است که با اعتیاد این ظرفیت از دست می رود.

وی افزود: نوجوان و جوان به سبب تجربه محدود و آگاهی نه چندان زیاد و از طرفی با داشتن ویژگی های کنجکاوی و میل به تجربه لذت ها و افق های جذاب و جدید، بهترین شکار برای مافیای مواد مخدرند.

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: وظیفه ما و آموزش و پرورش این است که ماهیت سیاه و عوارض مواد مخدر را به درستی به جوانان بشناسانیم تا نگرش منفی نسبت به مواد مخدر و اعتیاد در آنها شکل بگیرد.

وی افزود: مواد مخدر دارای چرخه ای از تولید تا توزیع مصرف است که دولت و نیروهای انتظامی وظیفه دارند این چرخه را متوقف کنند، اما پیشگیری از مبتلا شدن جوانان به مواد مخدر وظیفه ای است فرهنگی، که همه در این بسیج معنوی باید مشارکت داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: مواد مخدر و اعتیاد یک چالش جهانی است زیرا جنبه های تخریبی آن همه ابعاد حیات اجتماعی را از جمله کانون خانواده را تهدید می کند.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …