سه شنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۳

بیمه درمان اعتیاد اجرایی شد

معاون درمان بیمه سلامت استان کرمان گفت: هزینه‌های درمان اعتیاد مجدداً تحت پوشش بیمه  قرار گرفت.

علی قوام معاون درمان بیمه سلامت استان کرمان گفت: درمان اعتیاد در مراکز دولتی و خصوصی پس از یک سال وقفه، مجدداً تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته است.

او با اشاره به اجرای طرح حمایت از درمان اعتیاد با پشتیبانی بیمه‌ای در سال‌های ۹۵ تا ۹۷ افزود: متاسفانه در سال گذشته به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار طرح در بودجه، بیمه درمان اعتیاد حذف شد.

قوام تصریح کرد: خوشبختانه با همراهی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و مصوبه مجلس شورای اسلامی، مجدداً بیمه درمان اعتیاد از ابتدای سال ۹۹ برقرار شد.

او با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای درمان اعتیاد در این طرح ۷۰ درصد است، گفت: مراکز درمان اعتیاد دولتی و خصوصی از پوشش ۷۰ درصدی بیمه مطابق با تعرفه‌های دولتی برخوردار خواهند شد.

معاون درمان بیمه سلامت استان کرمان اظهار داشت: در حال حاضر درمان اعتیاد به مواد افیونی و محرک، با دارو و ارائه خدمات روان شناسی انجام می‌شود که کلیه موارد، مشمول پوشش بیمه‌ای هستند.

او تاکید کرد: بیمه درمان اعتیاد فرصت بسیار خوبی برای کلیه اقشار جامعه و خصوصاً افراد بی بضاعت و کم بضاعت درگیر این بلای خانمان سوز برای رهایی از اعتیاد است.

قوام با بیان اینکه طبق دستورالعمل کشوری برای مراکز دولتی فرصت سه ماهه به منظور عقد قرارداد و ارائه خدمات با تعرفه بیمه‌ای مشخص شده است، تصریح کرد: از ۶ شهریور سال ۹۹ کلیه مراکز دولتی موظف به ارائه خدمات به بیمه شدگان پایه کشور، صرفاً با اخذ فرانشیز بر مبنای تعرفه دولتی شده اند.

او بیان داشت: کلیه بیمه شدگان تحت پوشش بیمه‌های پایه (سلامت، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح) می‌توانند از مزایای بیمه درمان اعتیاد استفاده کنند.

معاون درمان بیمه سلامت استان کرمان افزود: خوشبختانه پوشش بیمه‌ای درمان اعتیاد از اول خرداد در استان اجرایی شده است که پیش بینی می‌کنیم، استقبال بسیار خوبی از آن را شاهد باشیم.

او با اشاره به اینکه تداوم این حرکت و پوشش بیمه درمان اعتیاد موجبات امنیت روانی برای بیماران و مراکز درمان سوءمصرف مواد را به دنبال دارد، تصریح کرد: در استان کرمان ۳۶۰ تا ۳۷۰ مرکز ترک اعتیاد خصوصی و حدود ۲۰ مرکز دولتی داریم که قطعاً با پوشش بیمه درمان اعتیاد کمک زیادی به درمان و حذف پدیده اعتیاد از جامعه خواهد داشت.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …