دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

صدور دستورات قضایی برای ساماندهی شوش و مولوی

دادستان تهران: در ساماندهی و جمع آوری معتادان متجاهر، ۱۰ سازمان وظیفه دارند که در این زمینه طرحی را تدوین و مسئولیت‌ها را مشخص کردیم.

علی القاصی مهر افزود: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری، رئیس قوه قضاییه و همچنین مردم منطقه نابسامانی در محله‌های شوش، مولوی و هرندی از وجود معتادان متجاهر و قاچاقچیان است.
دادستان تهران ادامه داد: سازمان‌ها و نهاد‌هایی در این زمینه نقش دارند که بایستی وظایف خود را به درستی انجام دهند.
وی گفت: در ساماندهی و جمع آوری معتادان متجاهر و قاچاقچیان ۱۰ سازمان وظیفه دارند که طرح را در این زمینه تدوین کرده ایم و مسئولیت‌ها را مشخص و این وظایف در مرحله اول ابلاغ خواهد شد.
دادستان تهران گفت: استانداری، نیروی انتظامی، شهرداری، دادستانی و دادگاه ها، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، اداره بهزیستی و سپاه حضرت رسول در تهران، دانشگاه​ علوم پزشکی، اداره کل زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) وظایفی دارند که بایستی به درستی انجام دهند.
آقای القاصی مهر ادامه داد: یکی از وظایف حائز اهمیت در این موضوع بازسازی این محیط و اجرای طرح تفصیلی که جزو وظایف شهرداری هاست و بایستی انجام شود.
وی گفت: خیلی از این مکان‌های تجمع ایمن نیستند و ممکن است خراب شود و مشکلاتی برای افرادی که حضور دارند ایجاد کند و از نظر بهداشتی نیز تهدید برای سلامت جامعه است.
دادستان تهران افزود: در این طرح بنا داریم که به سرعت عمل کنیم و ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌ها قطعا نمایشی نخواهد بود و پیگیر خواهیم کرد و این یک مطالبه عمومی است.
آقای القاصی مهر گفت: در این طرح کار‌ها به صورت کوتاه مدت و بلند مدت در نظر گرفته شده است و باید یک محیط ناامن برای مواد فروشان ومعتادان بوجود آید.
دادستان تهران افزود: ۱۰ هزار و ۱۴۰ نفر از معتادان بنا بر آن چیزی که اعلام شده است جمع آوری شده اند و باز پروری آن‌ها درحال انجام است، اما بایستی بعد از نگهداری شرایط بازگشت آنان را به جامعه فراهم کنیم تا دوباره آلوده نشوند.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …