یکشنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تقویت همکاری ایران و مالزی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر

در دیدار علی اصغر محمدی و داتوک سری ذوالکلفی عبد الله بر مبارزه بر تقویت همکاری ایران و مالزی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاکید شد.

در دیدار مدیرکل آژانس مبارزه با مواد مخدر مالزی (NADA) با سفیر کشورمان، بر ضرورت تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، تاکید شد.

سفیر کشورمان در این دیدار بر تبادل اطلاعات و انتقال تجارب دو کشور در زمینه آموزش عمومی و بازپروری معتادان تاکید کرد.
علی اصغر محمدی با ارائه گزارشی از تلاش گسترده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با شبکه‌های بین المللی قاچاق مواد مخدر افزود: ایران با بیش از چهار هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر از انتقال مواد مخدر به بازار‌های بین المللی در غرب جلوگیری کرده است.
سفیر کشورمان مبارزه با قاچاق مواد مخدر را بسته به همکاری‌های گسترده دو جانبه و تعامل بین المللی بیان کرد.
مدیرکل آژانس مبارزه با مواد مخدر مالزی نیز با ابراز خرسندی از اجرای موثر و موفق تفاهم نامه قبلی همکاری دو کشور که منجر به شناسایی و برخورد جدی با عوامل قاچاق مواد مخدر شد از آمادگی مالزی برای بررسی متن جدید تفاهم نامه همکاری میان دو کشور خبر داد.
داتوک سری ذوالکلفی عبدالله با ارائه گزارشی از اقدامات پیشگیرانه، آموزشی و بازپروری معتادان، رکن همکاری‌های بین المللی را در موفقیت این مبارزه بسیار موثر دانست و ساختار منطقه‌ای “آسه آن” در مشارکت و تعامل منطقه‌ای را نمونه موفقی از این همکاری‌ها برشمرد.
همچنین در این دیدار درباره شرایط زندانیان ایرانی در مالزی که عمده آنان، قربانی شبکه‌های قاچاق بین المللی اند؛ گفتگو شد.
آژانس مبارزه با مواد مخدر مالزی (NADA) بزرگترین سازمان این کشور با شش هزار کارمند و مامور است که به صورت گسترده با این پدیده شوم به شدت مبارزه می‌کند.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …