سه شنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۳

در کمپ های ترک اعتیاد شهرستان شهرضا ۱۶۰نفر تحت پوشش هستند

شهرستان شهرضا ۳کمپ فعال دارد و در این ۳کمپ ۱۶۰نفر تحت پوشش هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر گفت: مراکز درمان دارای مجوز ۹مرکز است که ۸ واحد آن خصوصی و ۱واحد آن دولتی است.

حجت الله تنهایی افزود: طبق آخرین آمار اعلام شده هفته ی اول شهریور ماه ۱۳۵۱نفر را تحت پوشش های درمان جایگزین در شهرضا دارد. از این تعداد ۹۵۱نفر درمان جایگزین متادین، ۲۳۴نفر درمان جایگزین مورفین و ۱۶۶نفر درمان جایگزین شربت دوپیا هستند.

تنهایی بیان داشت :در شهرستان ۳کمپ فعال است که  ۱۶۰نفر را  تحت پوشش قرار داده اند و با توجه به شرایط کرونا و بازدید های انجام شده این ۳کمپ به طور محدود و بدون پذیرش جدید ادامه فعالیت میدهند.

وی اظهار داشت: گروه های همیار اجتمایی که در بحث درمان هذی حمایتی اجتماع مدار فعالیت میکنند، ۱۰ گروه ان ای و یک گروه نا رو را، درشهرستان مشغول به فعالیت هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تصریح کرد: بازدید هایی در ۶ماه اول سال از مراکز ترک اعتیاد انجام شد و طبق چک لیست نظارتی که از دانشگاه علوم پزشکی رسیده با حضور نمایندگان نظارت بر درمان،نظارت بر دارو و اعصاب و روانشناسی دوره دیده کنترل و نظارت و معایب و مشکلاتی که بوده در محل رفع شد.

تنهایی گفت:امسال به دلیل نبود تست های سریع جواب دهنده که در زمینهHIV در خصوص برسی کمپ ها و زندان ها نتوانستیم روی این موضوع کار کنیم اما در خصوص واکسیناسیون ضروری مددجویان کمپ ها مراکز ترک اعتیاد و زندان که واکسن هپاتیت ۶۳۰دوز در کمپ ها و ۲۶۲دوز در زندان در ۶ماه اول سال انجام شد.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …