دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۳.۵ درصد مردم درگیر مواد مخدر

۳.۵ درصد مردم چهارمحال و بختیاری درگیر مواد مخدر هستند.

استاندار در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه تهیه، توزیع و مصرف مواد مخدر به نابودی کشیده می‌شود که این رقم با اضافه شدن هزینه‌هایی که صرف پیشگیری، درمان و مبارزه با تهیه و توزیع مواد مخدر می‌شود بیش از هزینه اعتبارات عمرانی در استان است که این موضوع نشان‌دهنده عمق فاجعه ورود مواد مخدر به جامعه است.

اقبال عباسی افزود: بر اساس گزارش کارشناسان، ۳.۵ درصد مردم استان درگیر مواد مخدر هستند و افزایش مشارکت‌های مردمی و تعامل همه دستگاه‌های مرتبط با این موضوع همچون نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، بسیجیان و دستگاه قضایی از مهم‌ترین عوامل کاهش مصرف و مبارزه موثر با مواد مخدر است.
استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد در شناسایی و درمان کارمندان مبتلا به اعتیاد همت کنند، همچنین آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید نظارت جدی و مؤثرتری در این موضوع داشته باشند.
عباسی با اشاره به دریافت گزارش‌هایی از مصرف مواد مخدر در بوستان ملت شهرکرد، گفت: شهرداری‌ها باید برای زیبایی جلوه شهر با همکاری نیروی انتظامی در جمع‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر تمام توان خود را به کار گیرند.
استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین جهاد کشاورزی را مکلف کرد نظارت خود را برای جلوگیری از کشت دانه‌های غیرمجاز افزایش دهد و زمینه آگاه‌سازی کشاورزان نسبت به ممنوعیت کشت بعضی از گیاهان را فراهم کنند.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …