جمعه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

برنامه شاد ظرفیتی برای آگاه‌سازی دانش‌آموزان از آسیب‌های اعتیاد است

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: موضوع آموزش و آگاه‌سازی برای پیشگیری از آسیب‌های موادمخدر حائز اهمیت است و در این راستا می‌توان از ظرفیت برنامه شاد آموزش و پرورش برای آموزش خانواده ها و دانش‌آموزان استفاده کرد.

حسین توکلی کجانی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری اظهار داشت: یکی از مشکلات عمومی جامعه، درگیری برخی خانواده ها با مشکل اعتیاد بوده که در حوزه های اقتصادی، اشتغال، معیشت و سلامت خانواده ها نیز تاثیرگذار است.
این مسئول افزود: دولت اعتبارات لازم را برای پشتیبانی از مراکز نگهداری از معتادین متجاهر را تخصیص داده اما اقدامات صورت گرفته  جهت خروجی مطلوب نیازمند همت جهادی و همراهی و تعامل تمامی دستگاه های مربوطه است.
فرماندار ویژه شهرستان ری خاطرنشان کرد: تاکنون شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با تلاش بی وقفه از هشت هزار و ۲۷۲  معتاد متجاهر تست کرونا گرفته و سپس به مراکز نگهداری ماده ۱۶ منتقل کرده است.
توکلی کجانی اضافه کرد: راه اندازی کارگاه های کارآفرینی در مراکز نگهداری معتادین در اولویت قرار گیرد تا معتادین با یادگیری حرفه پس از بهبودی وارد چرخه اشتغال و تولید شوند.
وی یادآور شد: در مراکز نگهداری معتادین ماده ۱۵ و ۱۶ و  نظارت های لازم از طریق شبکه بهداشت و درمان و بهزیستی شهرستان ری صورت گیرد تا فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و ضد عفونی اماکن بصورت مستمر و دقیق اجرا شود.

شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران است.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …