جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تشکیل کمیته ساماندهی و اشتغال معتادین بهبودیافته

در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم مصوب شد کمیته‌ای زیرنظر بهزیستی با هدف ساماندهی و اشتغال معتادین بهبودیافته تشکیل شود.

حیدری فرماندار قم گفت: این کمیته وظیفه دارد نسبت به اشتغال و استمراربهبودی معتادانی که تحت درمان قرار گرفته اند برنامه ریزی کند.
ممنوعیت فعالیت مراکز عرضه دخانیات در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و هسته مرکزی شهرتا شعاع حدودا ۵۰۰ متر از دیگر موضوعاتی بودکه در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیم گیری نهایی در خصوص اجرای آن جلسه بعد و پس از شناسایی دقیق و کامل مراکز عرضه دخانیات در این مناطق موکول شد.
طبق بررسی‌های اولیه در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و هسته مرکزی شهر حدود ۱۵۰ مرکز عرضه دخانیات شناسایی شده است که اغلب این مراکز دارای مجوز نیستند.
فرماندار در این جلسه بر لزوم استفاده از ایده و ظرفیت متخصصان و کارشناسان اجتماعی در خصوص انجام اقدامات پیشگیرانه در مدارس تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و توسعه فعالیت مراکز مشاوره‌ای در مدارس، دانشگاهها، مساجد و کانون‌های اجتماعات جوانان و نوجوانان میتواند نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و به به ویژه اعتیاد داشته باشد.
نماینده آموزش و پرورش هم در این جلسه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این نهاد در جهت پیشگیری از به دام افتادن جوانان در این بلای خانمان سوز ارائه داد و گفت: در یک سال گذشته طرح توانمند سازی مقابله با اعتیاد، در ۳۴۰ آموزشگاه اجرا شدکه ۱۲۳ هزار دانش آموز، اولیا و مربیان در این طرح آموزش دیدند.
آشتیانی نماینده صدا و سیما نیز در این جلسه گفت:این مرکز آمادگی دارد با تولید برنامه‌های متنوع صوتی و تصویری در جهت فرهنگسازی نه به اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام موثری در جهت آشنایی جوانان و نوجوانان با این بلای خانمان سوز بردارد.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …