شنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستگاه‌های کم‌کار استان مرکزی در امر مبارزه با موادمخدر معرفی می‌شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: دستگاه‌های کم کار این استان در امر مبارزه با موادمخدر معرفی می‌شوند ورویه ارگان‌های موفق در این عرصه نیز برای الگوگیری ارایه خواهد شد.

«بهروز اکرمی» روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی افزود: این شورا دارای پنج کمیته تخصصی است که تمامی آن‌هاباید به همراه دستگاه‌های عضو، عملکرد و اقدامات خود را در اسرع وقت به دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی ارایه دهند.

وی بیان کرد: مهمترین اقدامات در این مسیر، فرهنگی و پیشگیرانه است و این راهبردا باید اثربخش باشند و هر روز سویه مفید و جدیدی به آن‌ها افزوده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: تشکل‌های مردم‌نهاد ظرفیت موثری در راستای مبارزه جدی با موادمخدر است و باید به صورت بهینه از آن‌ها بهره‌گیری کرد.

اکرمی تصریح کرد: فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان مرکزی باید مسئولیت ساماندهی مراکز ماده ۱۶ و وضعیت پاتوق‌های مصرف موادمخدر را برعهده گیرند.

وی عنوان کرد: اقدامات پلیس استان مرکزی در امر مقابله و مبارزه با موادمخدر جای تقدیر دارد و انتظار است این نیرو گزارشی از وضعیت خرید و فروش موادمخدر درفضای مجازی تهیه کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: امر مقابله و مبارزه با موادمخدر باید به‌صورت مستمر باشد و تا زمانیکه این معضل حل نشده، رها نشود.

اکرمی تاکید کرد: تقویت تجهیزات و امکانات پلیس استان مرکزی در امر مبارزه با موادمخدر جدی است و باید تدابیر لازم اندیشده شود تا خودروهایی که پلیس در این امر توقیف می‌کند در اختیار پلیس قرار گیرد.

مبارزه با موادمخدر محله محور دنبال می‌شود

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: بحث مبارزه با موادمخدر در سال جاری به‌صورت محله‌محور دنبال شده که با توفیقات خوبی همراه بوده است.
سردار «حسن مفخمی شهرستانی» افزود: توجه به هوشمندسازی در مسیر مبارزه با موادمخدر امری ضروری است زیرا شیوه‌های سنتی پاسخگو نیست.
وی بیان کرد: هوشمندسازی نقش موثری در افزایش اشراف اطلاعاتی دارد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: پرهیز از اقدامات جزیره‌ای از دیگر ضروریات در امر مبارزه با موادمخدر است و برای توفیق بیشتر همه باید دست به دست یکدیگر دهند.
سردار مفخمی شهرستانی افزود: تکمیل مکان جدید ایست و بازرسی جدید در شهرستان دلیجان  برای استان مرکزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و پیشرفت فیزیکی آن ۴۰ درصد است.
وی اظهار داشت: تاکنون ۱۴ میلیارد ریال اعتبار برای این مکان جذب شده و امید است تا خرداد سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید.

کشف بوته‌های مخدر در استان مرکزی قابل توجه است
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی هم در این نشست گفت: ۲۹۴ طرح پاکسازی مناطق آلوده از ابتدای سال جاری اجرا شده که ۲۵۸ کیلوگرم انواع موادمخدر در راستای آن کشف و یک هزار و ۳۳ نفر نیز دستگیر شده‌اند.
سرهنگ « حسین شمسایی‌فر» افزود:  مجموع طرح‌های عملیاتی پلیس در این مدت، ۸۹ طرح بوده که با اجرای آن نیز ۱۹۸ نفر در رابطه با موادمخدر دستگیر و یک هزار و ۸۴۰ کیلوگرم موادمخدر کشف و ضبط شده است.
وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۱۰ عمده فروش عمده و ۹۲۳ خرده فروش خرد در استان دستگیر شده که به ترتیب با افزایش دستگیری ۶۹ و ۹ درصدی همراه بوده است.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد:  هفت هزار و ۱۹۶ بوته مخدر در بازه زمانی مذکور در استان کشف شده که این آمار قابل توجه است.

کرونا پاتوق‌های مصرف موادمخدر در استان مرکزی را افزایش داده است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی هم در این نشست گفت: با تعطیلی مراکز مختلف درمانی اعتیاد به واسطه ویروس کرونا، شمار پاتوق‌های مصرف موادمخدر در استان افزایش داشته است.
« احمد ملک حسینی» افزود: بیشترین پاتوق‌های مصرف موادمخدر شناسایی شده در شهرستان‌های اراک، خمین و ساوه است.
وی بیان کرد: بیشتر این پاتوق‌ها مکانی برای مصرف موادمخدر است و شمار نفرات حاضر در این مکان‌ها انگشت‌شمار است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی ادامه داد: بانک اطلاعاتی پاتوق‌های مصرف موادمخدر در استان وجود دارد اما بر اساس کار کارشناسی شده برخورد ضربتی با این پاتوق‌ها مناسب نیست.
ملک حسینی اظهار داشت: به‌نظر کارشناسان امر، برخورد با پاتوق‌های مصرف موادمخدر باید با شیب ملایم و از پاتوق‌هایی که تعداد افراد حاضر در آن یک تا چندنفره است، صورت گیرد.
وی گفت: سمن‌های فعال در امر مبارزه با موادمخدر با جدیت در راستای کاهش آسیب، مشاوره و مددکاری افراد حاضر در این پاتوق‌های وارد شده‌اند.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …