سه شنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۳

شبکه بهداشت ری از ۸ هزار و ۲۷۲ معتاد متجاهر تست کرونا گرفته است

فرمانداری ویژه ری گفت: شبکه بهداشت ری از ۸ هزار و ۲۷۲ معتاد متجاهر تست کرونا گرفته است.

حسین توکلی کجانی ظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: یکی از مشکلات عمومی در جامعه، درگیری برخی خانواده‌ها با مشکل اعتیاد است که در حوزه‌های اقتصادی، اشتغال، معیشت و سلامت خانواده‌ها تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه دولت اعتبارات لازم را برای پشتیبانی از مراکز نگهداری از معتادین متجاهر را تخصیص داده است گفت: اقدامات صورت گرفته جهت خروجی مطلوب نیازمند همت جهادی و همراهی و تعامل تمامی دستگاه‌های مربوطه است.

توکلی کجانی افزود: تاکنون شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با تلاش بی وقفه از ۸ هزار و ۲۷۲ معتاد متجاهر تست کرونا گرفته و سپس به مراکز نگهداری ماده ۱۶ منتقل شده‌اند و راه اندازی کارگاه‌های کارآفرینی در مراکز نگهداری معتادین در اولویت قرار گیرد تا معتادین با یادگیری حرفه پس از بهبودی وارد چرخه اشتغال و تولید شوند.

فرماندار ویژه ری عنوان داشت: در مراکز نگهداری معتادین ماده ۱۵ و ۱۶ و نظارت‌های لازم از طریق شبکه بهداشت و درمان و بهزیستی شهرستان ری صورت گیرد تا فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و ضد عفونی اماکن به صورت مستمر و دقیق اجرا شود.

معاون استاندار تهران گفت: موضوع آموزش و آگاه سازی در خصوص راهکارهای پیشگیری از معضلات مواد مخدر بسیار حائز اهمیت است و در این راستا می‌توان از ظرفیت برنامه شاد آموزش و پرورش برای آموزش خانواده‌ها و دانش آموزان استفاده کرد.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …