دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

موادمخدر مسیر جامعه را منحرف می‌کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با بیان اینکه هر نوع بی توجهی به مساله موادمخدر جامعه را به انحراف می‌کشاند، گفت: موضوع موادمخدر اگر در جامعه عادی جلوه کند و منکر تلقی نشود، به طور حتم با مشکل روبرو خواهیم شد.

منوچهر حبیبی ظهر سه‌شنبه در جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی، مهمترین عامل توسعه را انسان دانست و افزود: از آنجایی که اعتیاد و موادمخدر به مغز و روح آدمی نفوذ کرده و آن را مختل می‌کند به همین لحاظ در صورت عدم کنترل این عامل شاهد دگرگونی‌های مختلف در حوزه توسعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هر توسعه و پیشرفتی مدیون انسان سالم است، افزود: وقتی موادمخدر در یک جامعه شیوع پیدا کند، انسان را با مشکل روبرو ساخته و توسعه را نیز مختل خواهد کرد.

این مسوول سیاسی با بیان اینکه هنر مسوولان اجرایی آن است که با برنامه ریزی‌های خود روند اعتیاد در جامعه را کند و حتی به زیر صفر برسانند، خاطرنشان کرد: در حوزه مراقبت و نظارت ۲ موضوع اساسی، یعنی آموزش و اشتغال مطرح است و باید کاری کنیم تا ضمن ارایه آموزش‌های لازم و ترک فرد از اعتیاد، زمینه اشتغال وی را نیز در جامعه فراهم کنیم چرا که این کار باعث جلوگیری از بازگشت دوباره فرد به مواد مخدر خواهد شد.

حبیبی یادآور شد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز ضمن مراقبت‌های لازم، دوره‌های آموزشی خود در واحدهای تولیدی که آسیب پذیرتر از سایر مراکز بوده را به طور مستمر برپا نگاه دارد و اولویت برنامه‌ها نیز در واحدهای بیش از ۵۰ نفر باشد.

وی ادامه داد: فرمانداران شهرستان‌های استان نیز نسبت به تهیه مکان‌های مناسب جهت برپایی جلسات مربوط به انجمن معتادان استان اقدام لازم را به عمل آورند.

ضرورت حضور مدیران دستگاه‌های عضو یا معاونان آنان در این جلسه، ارایه تسهیلات به ثمن‌هایی که با شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر همکاری داشته و همچنین تحت پوشش قراردادن بیمه معتادان جهت بهره‌مندی آنان از مراکز درمانی دولتی و خصوصی از دیگر موارد مطرح در این جلسه بود.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …