یکشنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح جامع مبارزه با موادمخدر محله محور اجرا می‌شود

طرح جامع مبارزه با موادمخدر محله محور در قالب طرح یاریگران زندگی با هدف سالم سازی محلات از اعتیاد و موادمخدر و کاهش نرخ شیوع در محلات شهری و روستایی اجرا می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی در جلسه این شورا، افزود: این طرح به همت ستاد مبارزه با موادمخدر، با مشارکت برخی دستگاه های دولتی و عمومی و تشکل های غیردولتی و مردم نهاد فعال در امر مبارزه با موادمخدر با هدف سالم سازی محلات شهر مشهد اجرا می شود.

محمدحسین صالحی تصریح کرد: تغییرات الگوی مصرف، جنسیت و خصوصیات مصرف‌کنندگان موادمخدر از مهم‌ترین عواملی است که بدون دانستن آنها، سیاست‌گذاری در حوزه‌های کاهش تقاضا و مقابله با عرضه موادمخدر با مشکل مواجه می‌شود.

وی شاه کلید اجتماعی شدن امر مبارزه با موادمخدر و طرح یاریگران زندگی را حساسیت مردم نسبت به عوارض و مشکلات ناشی از مصرف موادمخدر دانست و افزود: طرح جامع مبارزه با موادمخدر (پیشگیری اولیه از اعتیاد، درمان، صیانت و مقابله) با محوریت محلات سطح شهرهای استان در قالب طرح یاریگران زندگی برگرفته از سند جامع مبارزه با موادمخدر، سیاست های ابلاغی ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری و برنامه های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است.

صالحی ادامه داد: در این طرح، برگزاری دوره های آموزشی، اجرای برنامه های فرهنگی – هنری، برگزاری مسابقات ورزشی، ایجاد و توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی با محوریت محلات و متناسب با جمعیت محله به تفکیک جنسیت در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، در قالب این طرح برنامه های آموزشی در محیط های عمومی و مراکز تجمع مردم با محوریت شهرداری مشهد و همکاری سایر دستگاه ها و تشکل های غیردولتی با عنوان دوره های آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد، مهارت زندگی و فرزندپروری و جشنواره های فرهنگی ورزشی در سطح محله، برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

صالحی گفت: با تلاش دستگاه های مرتبط با بوضوع مبارزه با موادمخدر به ویژه نیروی انتظامی، اطلاعات و مرزبانی، بیش از ۱۷تُن انواع موادمخدر و روان گردان در ۵ماه نخست امسال کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱درصد افزایش داشته است.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …