دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

لزوم جانمایی کمپ ها با شرایط معتادان

جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز توسط متقاضی کمپ جدید در قروه آن هم در مکانی غیراستاندارد؛ خبری بود که پس از اعتراض نسبت به آن توسط معاون پیشگیری بهزیستی کردستان داده شد.

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی کردستان در پی اعتراض متولیان تالارهای سطح شهر و فعالان عرصه اجتماعی در حوزه اعتیاد و جمعی از شهروندان قروه ای به تأسیس کمپ ترک اعتیاد در قروه به صورت غیرمجاز و آن هم درست در جنب چند تالار قروه، خبر از جلوگیری فعالیت ساخت و ساز کمپ در مکان موردنظر داد.

«ناصر کریمیان» در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر قروه صراحتاً اعلام کرد که «واگذاری کمپ منوط است به تصمیم گیری شورا و باید تشخیص داده شود که آیا همه شرایط لازم رعایت شده یا نه؟ سپس اقدام به اخذ مجوز نماید.»

به گفته او در حال حاضر هیچ کمپی در قروه در مرحله موافقت اصولی نیست و در واقع برای اجازه فعالیت به کمپ ها باید ابتدا مکان تأیید شود که آیا با ساز و کار هماهنگ است یا نه و سپس مابقی شرایط برای مجوز لحاظ گردد.

«کریمیان» با بیان اینکه خط قرمز در بحث معتادان حفظ حرمت و کرامت آنان است، افزود: در قروه می خواهیم به این نتیجه برسیم که هرگونه ساز و کار در خصوص اختصاص کمپ ها به تصمیم گیری شورای مبارزه با مواد مخدر منوط باشد.

او با تأکید بر اینکه موافق افزایش کمپ ها نیستیم، از تسهیل گری ظرفیت ها و استفاده از آن ها گفت.

«کریمیان» در پایان بار دیگر با عنوان اینکه جانمایی کمپ ها مهم است و نباید نادیده گرفته شود؛ به جریان ساخت و ساز غیرمجاز توسط متقاضی جدید برای کمپ در قروه اشاره کرد و یادآور شد که مگر می شود کمپی درست در کنار تالار باشد، معتاد نیاز به آرامش دارد و این یک اقدام اشتباه است و اجازه فعالیت در این مکان داده نخواهد شد.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …