یکشنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

لزوم توسعه آموزشها در زمینه اثرات سوء مصرف مواد مخدر

استاندار آذربایجان شرقی بر ارائه آموزش‌های لازم به گروه‌های مختلف جامعه در زمینه اثرات سوء مصرف مواد مخدر تأکید کرد.

پورمحمدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: بخش مهمی از مسأله اعتیاد به ضعف اطلاعات و نداشتن معلومات کافی برمی‌گردد و بر این اساس تا جایی که امکان دارد باید آموزش را در بین افراد در معرض خطر گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه تمرکز بر مسأله آموزش و پیشگیری به معنی نادیده گرفتن مراحل بعدی نیست، افزود: اقداماتی که برای درمان و بازپروری معتادان انجام می‌شود بسیار ارزشمند و مصداق باقیات‌الصالحات است و این اقدامات باید تقویت شود.

وی ادامه داد: در امر مبارزه با اعتیاد، اصل بر پیشگیری است و کارشناسان باید بررسی کنند که در شرایط امروز جامعه چه کارهایی برای کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر لازم است.

وی با تأکید بر اینکه نباید معتادان بهبودیافته را به حال خود رها کنیم، گفت: دولت با ارائه تسهیلات از راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی برای اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد حمایت می‌کند.
پورمحمدی با بیان اینکه باید برای بازگشت معتادان به جامعه پس از مرحله درمان هم تدبیر کنیم، افزود: باید اطمینان حاصل کنیم که فرد معتاد پس از درمان و بهبودی به آغوش جامعه بازگشته و دوباره گرفتار اعتیاد نشود.

وی ادامه داد: برخی از این افراد مهارت‌هایی دارند که می‌توانند با استفاده از آن مشغول به کار شوند و لازم است کارگاه‌های تولیدی برای چنین افرادی راه‌اندازی شود.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه باید از ثمرات تلاش‌های گذشته در این زمینه صیانت کنیم، افزود: مبارزه با اعتیاد، مسئولیت بسیار مهمی است و با وجود اقدامات ارزشمندی که در این زمینه انجام شده، نباید فکر کنیم که مسأله تمام شده است.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی و اجتماعی ممکن است به مسأله اعتیاد دامن بزند، بنابراین همه مسئولان امر باید اهتمام جدی داشته باشند و گرفتار روزمرگی در این حوزه نشوند.

پورمحمدی افزود: امروز باید کارهای خیرخواهانه را بازتعریف کنیم و باید بتوانیم مشارکت مردم و خیران را به این سمت هدایت کنیم و هرگز نبود امکانات بهانه‌ای برای انجام ندادن کارها نباشد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تسریع در تکمیل مرکز ماده ۱۶ بانوان تأکید کرد و از دستگاه‌های مسئول خواست برای جذب اعتبارات از نهادهای دولتی و همچنین مشارکت‌های مردمی و غیردولتی برای تجهیز این مرکز تلاش کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی هم در این جلسه با اشاره به گزارش ستاد کل مبارزه با مواد مخدر، گفت: بر اساس این گزارش، استان آذربایجان شرقی در جمع‌آوری معتادان متجاهر و جذب مشارکت‌های مردم، خیران و تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه مبارزه با اعتیاد جزو استان‌های پیشتاز است.

رضا استادرحیمی با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی مرکز ماده ۱۶ بانوان، گفت: ایجاد این مرکز یکی از کارهای ماندگار در سطح کشور است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مسئول کار تجهیز آن هم به زودی تمام شود.‌اندا

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …