سه شنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۳

یک مرکز ترک اعتیاد در نوش‌آباد آران و بیدگل بهره‌برداری شد

یک مرکز ترک اعتیاد روز یکشنبه در آیینی با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان و جمعی از مسئولان محلی در نوش آباد شهرستان آران و بیدگل به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل در حاشیه این آیین گفت: مرکز اقامتی میان مدت امید فردا با اعتبار افزون بر سه میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

حیر ایمانیان افزود: این مرکز در زمینی به مساحت ۷۵۰ مترمربع با ظرفیت اسمی ۶۰ نفر و اشتغال ۶ نفر با هدف بهبود و بازتوانی افراد دارای اختلال مصرف مواد مخدر یا روان گردان بهره‌برداری شده است.

فرماندار آران و بیدگل اظهارداشت: بر اساس آخرین آمارها حدود ۲ درصد مردم این شهرستان اعتیاد به مواد مخدر دارند که این آمار در ۲ سال گذشته ثابت مانده است.

اسماعیل بایبوردی با اشاره به ضرورت انجام اقدام‌هایی در راستای کاهش آمار اعتیاد به مواد مخدر بیان کرد: ورود دانشگاه‌ها به حوزه مدیریت کاهش آسیب‌های اجتماعی و در راس آن اعتیاد به مواد مخدر ضروری به نظر می‌رسد.

وی محیط‌های استرس‌زا را از جمله عوامل موثر در ایجاد و گرایش جوانان به آسیب‌های اجتماعی برشمرد و اضافه کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید مدیریت پایدار کاهش آسیب‌ها به صورت دانش‌بنیان طراحی و اجرایی شود.

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به اهمیت مدیریت کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحرک اجتماعی گفت: حضور جوانان در کتابخانه‌ها، مرکزهای آموزشی، تفریحی و ورزشی می‌تواند در افزایش تحرک اجتماعی و کاهش آسیب‌ها موثر باشد.

وی به رابطه بلوغ زیستی و اقتصادی جوانان اشاره کرد و افزود: جوانان در گذشته با شغل مناسب در جامعه به هویت شخصیتی دست می‌یافتند و در پی آن با استقلال مالی و تشکیل خانواده در جامعه مسئولیت‌پذیر شناخته می‌شدند که این موضوع امروز باید در جامعه و شرایط کنونی به جد پیگیری شود تا کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

۳۲ تن مواد مخدر در ۶ ماهه نخست امسال در استان اصفهان کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

شهرستان  بیش از ۱۰۳ هزار نفری آران و بیدگل در حدود ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …