دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهرداری تهران ۹۴ خانه نا ایمن در محله‌های اعتیاد خیز را تخریب کند

استاندار تهران گفت: مکاتبات لازم با شهرداری پایتخت برای تخریب ۹۴ خانه ناایمن و بیغوله در محله‌های هرندی، شوش و مولوی انجام می‌شود.

انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران تاکید کرد: این ۹۴ خانه ناایمن هستند و باید شهرداری بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری ها نسبت به تخریب این منازل اقدام کند.

وی با اشاره به آسیب اعتیاد اظهار داشت: اعتیاد یکی از پیچیده‌ترین آسیب‌های اجتماعی است که سبب افزایش سایر آسیب‌های اجتماعی نیز می‌شود.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب برنامه کاملی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی مبنی بر تقویت اقدامات اجتماعی و فرهنگی در نظر گرفته شد تا شرایطی فراهم شود که افراد دچار اعتیاد نشوند.

محسنی بندپی اعلام کرد: با توجه به اینکه فرد معتاد دچار آسیب های جسمی و روانی می‌شود، در زمینه روحی نیاز به اقدامات اجتماعی دارد بر همین اساس برخی دستگاه‌ها مکلف شده‌اند تا اقداماتی را برای توانمندسازی و اجتماع پذیر کردن آنها انجام دهند.

استاندار تهران گفت: طبق قانون، شهرداری تهران مکلف به ایجاد ظرفیت برای نگهداری ۶ هزار معتاد متجاهر است که مقرر بود برای نگهداری ۲ هزار معتاد ظرفیت فراهم کنند اما این امر محقق نشده و شهرداری باید این وظیفه قانونی را به سرانجام برساند.

وی افزود: در مورد تامین آب و برق مرکز شهید زیاریان اقدامات لازم به عمل می‌آید، به علاوه نیاز غرب استان تهران به دفاتر مبارزه با مواد مخدر نیز تامین و بررسی‌های لازم جهت ایجاد ظرفیت پذیرش معتادان به عمل می‌آید.

پیش از این بارها شورای مبارزه با مواد مخدر با همکاری پلیس فاتب اقدام به پلمب خانه‌های نا امین محله های هرندی، شوش و مولوی با نام خانه های پلاک قرمز کرده بود و بنا بود شهرداری تهران با تملک این مناطق آنها را تبدیل به فضای فرهنگی کند.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …