دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کرونای شدیدتر در انتظار معتادان

معتادان به الکل و مواد مخدر در صورت ابتلا به کووید ۱۹، این بیماری را با شدت بیشتری تجربه خواهند کرد.

عضو هیات علمی و پزشک متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: معتادان به الکل و مواد مخدر در صورت ابتلا به کووید ۱۹، این بیماری را با شدت بیشتری تجربه خواهند کرد.

دکتر محمدرضا تقوی افزود:افراد دارای اعتیاد به الکل و مواد مخدر در معرض نارسایی‌های تنفسی و عفونت‌های بیشتری نسبت به افراد عادی قرار دارند و بر این اساس خطر عوارض و مرگ و میر در آنان به مراتب بیشتر است.

تقوی گفت: با توجه به قرارگیری در اپیدمی بیماری کووید ۱۹ و نداشتن واکسن و درمان اختصاصی، هیچ راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، به جز رعایت نکات بهداشتی و مراجعه به موقع به پزشک وجود ندارد.

وی با اشاره به اهمیت ۶ گام کلیدی و موثر در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، گفت: دست ندادن، روبوسی نکردن، زدن ماسک، رعایت فاصله بیش از ۲ متر، استراحت در منزل، مراجعه به پزشک و خوردن مایعات گرم جزو مهم‌ترین اصول پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ است که رعایت آن می‌تواند از شیوع آنفلوانزا و اپیدمی آن نیز جلوگیری کند.

این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه آنفلوانزا هم واکسن و هم درمان دارد، خاطرنشان کرد: استراحت و مصرف فراوان مایعات گرم (سوپی که نیاز به جویدن نداشته باشد) برای بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ و آنفلوانزا بسیار مفید و موثر است.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …