شنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری کارزار مبارزه فرهنگی و رسانه ای با مواد مخدر

کارزار مبارزه فرهنگی و رسانه ای با مواد مخدر شیشه و گل امروز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در پارک سبزه میدان رشت برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت : کارزار مبارزه فرهنگی و رسانه ای با مواد مخدر شیشه و گل با هدف آگاهی بخشی به مردم و به ویژه به نسل جوان از اثرات سوء مصرف این مواد مخدر صنعتی برگزار شد.

حسین نحوی نژاد با اشاره به تبلیغ استفاده از مواد مخدر گل و شیشه در فضای مجازی برای کاهش وزن ، تناسب اندام و افزایش شور و نشاط  افزود : استفاده از این ۲ ماده علاوه بر اعتیاد آوری موجب ایجاد اثرات سوء و جبران ناپذیر می شود.

وی با اشاره به نقش رسانه ها به ویژه صدا و سیما در آگاهی بخشی اثرات سوء مصرف مواد مخدر صنعتی گفت : در حال حاضر ۱۳۲ محله آسیب پذیر ، مکان های آموزشی ، فرهنگی و نظامی تحت پوشش خدمات آگاهی بخشی اداره کل بهزیستی گیلان است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه پارسال ۷۵۰هزار نفر از خدمات آگاهی بخشی در خصوص اثرات مخرب مواد مخدر استفاده کردند افزود : ۳۰ هزار معتاد نیز پارسال درمان و بازتوانی شدند.

حسین نحوی نژاد تصریح کرد: هم اکنون ۵۵ مرکز اقامتی ترک اعتیاد با ظرفیت حدود ۲هزار و   ۵۰۰نفر در استان فعال است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرگیلان نیز در کارزار یک روزه مبارزه فرهنگی و رسانه ای ماده مخدر شیشه و گل بر لزوم همکاری همه دستگاه ها ، مردم و مسئولان برای کاهش اعتیاد تاکید کرد و گفت: در سایه تعامل با یکدیگر است که می توانیم علاوه بر آگاهی بخشی جوانان نسبت به اثرات مخرب مواد مخدر، به کاهش اعتیاد نیز کمک کنیم.

اسماعیل حیدری آزاد با بیان اینکه اعتیاد فقط خانواده شخص معتاد را درگیر نمی کند، بلکه همه جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد افزود: باید از ظرفیت اصحاب رسانه برای آگاهی بخشی هرچه بیشتر از این بلای خانمان سوز بهره گرفت.

وی با اشاره به تبلیغ دروغ برخی از سودجویان مبنی براینکه مصرف مواد مخدر گل و شیشه موجب سلامت روح و روان می شود گفت : برای مقابله با این توطئه ها ، رسانه ها نیز باید پای کار بیایند .

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …