شنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

۶۳۴ طرح مبارزه با مواد مخدر در خراسان شمالی اجرا شد

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: امسال ۶۳۴ طرح مبارزه با مواد مخدر در استان اجرا شده است که در نتیجه آن هزار و ۲۸۶ نفر متهم نیز دستگیر شده‌اند.

سردار علیرضا مظاهری روز یکشنبه اظهار داشت: در نیمه نخست امسال،  ۱۷۰ طرح پاکسازی نقاط آلوده،  ۱۵۰ طرح کنترل محورهای مواصلاتی،  ۶۲ طرح ارتقای امنیت و ۶۰ طرح مدارس در استان اجرا شده است.

وی گفت: در این مدت،  ۱۴۲ طرح تشدید برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان و ۵۰ طرح کنترل مجرمان حرفه ای و خانواده ها به اجرا درآمده است.

سردار مظاهری افزود: امسال ۳۹ دستگاه خودرو متخلفان نیز توقیف شده و در این مدت ۱۰ باند تخلف متلاشی شده است.

وی اظهار داشت: در ۶ ماهه امسال بیش از هزار و ۸۳۲ کیلوگرم ماده مخدر غیرصنعتی و ۵۰ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و نیمه صنعتی در استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: کشف مواد مخدر غیرصنعتی در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۱ درصد و کشف مواد صنعتی و نیمه صنعتی ۴۰۳ درصد رشد داشته است.

سردار مظاهری، افزایش کشف مواد مخدر صنعتی را نگران کننده خواند و خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از هزار و ۸۸۲ کیلوگرم ماده مخدر در استان کشف شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۴ درصد رشد دارد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی اظهار داشت: امسال ۶۴۵ نفر قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر و ۶۴۱ نفر معتاد و در مجموع هزار و ۲۸۶ نفر دستگیر شده اند.

استان خراسان با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …