شنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاکید شورای مبارزه با مواد مخدر آستارا بر آموزش‌های‌ پیشگیرانه

فرماندار آستارا از دستگاه‌های متولی مقابله با مواد مخدر خواست، روش‌های پیشگیری از اعتیاد را با همکاری سازمان‌های مردم نهاد، در فضای مجازی به مردم آموزش دهند.

عباس صابر روز یکشنبه در جلسه شورای پیشگیری از اعتیاد در فرمانداری آستارا اظهار کرد: نهادهایی نظیر آموزش و پرورش، هلال احمر و دانشگاه ها برای ارائه آموزش های نوین پیشگیری از اعتیاد پیشگام باشند.

وی بیان کرد: در این راستا نباید از ظرفیت رسانه های گروهی غافل شد و نیروی انتظامی به صورت جدی با هرگونه عرضه مواد مخدر در سطح بازار و پارک ها مقابله کند.

وی ادامه داد: عده ای در لباس اصناف به عرضه مواد مخدر اقدام می کنند و نظارت بر بازار باید بیش از پیش تشدید و با هر گونه کاشت احتمالی گیاهان ممنوعه مقابله شود.

فرماندار آستارا گفت: آسیب های اجتماعی به ویژه مواد مخدر، بیش از حد تصور، جوانان را تهدید می کنند و باید به رفع این مشکل، فراتر از وظایف سازمانی توجه کرد و اجرای برنامه‌های دقیق با نوآوری و همکاری سمن ها لازم است.

صابر اضافه کرد: کشور ما با تقدیم شهدای ناجا و مرزبانی، پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است و برای غنای اوقات فراغت جوانان و بهره مندی از ظرفیت مراکز علمی باید اقدام شود.

فرماندار آستارا ادامه داد: آسیب ‌های اجتماعی و اقتصادی ناشی از مواد مخدر به بخش‌ های مختلف جامعه جبران ناپذیر است اما نباید از برنامه ‌های فرهنگی در مقابل خطرات این بلای خانمان سوز غافل شد.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …