جمعه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستگیری ۹۰۰ معتاد، پلمب ۲۱ منزل در شوش و هرندی

سخنگوی قوه قضائیه: در طرح پاکسازی محله شوش و هرندی و برای دفاع از حقوق مردم بیش از ۹۰۰ معتاد متجاهر دستگیر شدند و ۲۱ باغ منزل و ۱۵۰ اتاقک پاتوق این افراد پلمب شد.

آقای اسماعیلی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به شیوع کرونا با معتادان متجاهری که دوباره منطقه هرندی و شوش را ناامن کردند چه برخوردی کرده اید؟ افزود: به ما گزارش شد که در محله شوش و هرندی دوباره شاهد جولان معتادان متجاهر و برخی فروشندگان مواد مخدر هستیم و مهمتر از همه اثر نامناسب روانی و اجتماعی بود که حضور این افراد برای شهروندان منطقه داشت و مردم از این بابت ابراز نگرانی داشتند.
وی گفت: در ایام شیوع کرونا طرح جمع آوری معتادان متجاهر به لحاظ این که نگران بودند در اردوگاه‌ها با فراگیری بیماری مواجه شوند، سست شد که البته این موضوع خیلی بی ربط هم نبود، اما با ورود دادسرای تهران و با همت نیروی انتظامی اقدامات خوبی شد.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: در همین خصوص بیش از ۹۰۰ معتاد متجاهر، فروشنده مواد مخدر و سارق دستگیر شدند و ۲۱ باب منزل و ۱۵۰ اتاقک پاتوق این افراد پلمب شد تا جولانگاه از آن‌ها گرفته شود و در همین زمینه ۱۴۹ کیلوگرم مواد مخدر هم کشف و ضبط شد.
آقای اسماعیلی گفت: علاوه بر این پاکسازی، طرحی هم از ناحیه دادسرای تهران تهیه و برای شهرداری، نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی وظایفی مشخص شد تا شهروندان ساکن این مناطق متأثر از جولان معتادان متجاهر در این حوزه قرار نگیرند.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …