جمعه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون استاندار گیلان: عموم افراد جامعه در مقابله با اعتیاد، مشارکت داده شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به نقش تشکل‌ها به‌عنوان افراد دغدغه‌مند جامعه در حوزه پیشگیری و مقابله با اعتیاد گفت: لازم است عموم افراد جامعه را در این امر مشارکت دهیم.

محمود قاسم‌نژاد در سومین جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با اشاره اقدامات صورت گرفته در زمینه مقابله و پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: بیشترین تاکید دولت در سال‌های اخیر اجتماعی کردن مبارزه با بلای خانمانسوز اعتیاد است زیرا مواد مخدر یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی محسوب می شود.

وی با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی ، افزایش آموزش و بالا بردن سطح دانش جامعه در رابطه با مقوله اعتیاد ، استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد در اجرای سیاست های مبارزه همه جانبه با مواد مخدر را بسیار اثرگذار خواند و گفت: گسترش سازمان های مردم نهاد در امر مبارزه با مواد مخدر را باید جدی تر دنبال کنیم.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه اعضای تشکل ها بعنوان افراد دغدغه مند جامعه می توانند عملکرد قابل قبولی در حوزه پیشگیری و مقابله با اعتیاد ارائه دهند ، گفت : باید مشارکت در امر مقابله با اعتیاد را در جامعه همه‌گیر نماییم‌.

 قاسم نژاد خاطرنشان کرد: لازم است توانمندسازی و آموزش مهارت های شغلی به افراد آسیب دیده و بهبود یافته از اعتیاد و نیز خانواده های آنان بصورت ویژه دنبال شود که این مهم با تلاش جمعی و نیز همکاری صاحبان صنایع و کارآفرینان امکان‌پذیر است .

وی با اشاره به ظرفیت فضای مجازی به عنوان در دسترس‌ترین بستر برای فرهنگ‌سازی و آگاه سازی مردم در حوزه اعتیاد ، از مسئولان و فعالان اجتماعی خواست نسبت به فعالیت‌های این بستر موثرتر عمل کنند.

اسماعیل حیدری آزاد دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه ، اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد برای کاهش تقاضای مواد مخدر و روانگردان ها را امری مهم خواند و گفت: گفتمان مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد بعنوان گفتمان دوجانبه بین مردم و مسئولان است.

وی از برگزاری اولین جشنواره یاریگران زندگی با هدف تشویق به توسعه مشارکت‌های مردمی در پیشگیری و درمان اعتیاد در کشور خبر داد و گفت: این جشنواره شامل فیلم کوتاه ، مستند ،پویا نمایی ، نماهنگ ،تیزر، عکس ،پوستر و شعار های پیشگیری از اعتیاد است که به صورت مجازی توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر در دی ماه امسال برگزار می شود.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …