جمعه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مردم معتادان را پس از ترک بپذیرند

معاون قضائی دادستان کل کشور با بیان اینکه مراقبت‌های بعد از درمان معتادان مهم‌تر از درمان است، تاکید کرد: عدم بازگشت معتاد به سمت مواد مخدر مستلزم پذیرش جامعه است؛ نگاه مردم به معتادی که ترک می‌کند نباید نگاه به یک مجرم باشد.

سعید عمرانی ظهر چهارشنبه در شهرستان فیروزکوه، در جمع خبرنگاران افزود: ما معتادان را در وهله اول تشویق به ترک داوطلبانه می‌کنیم، اما زمانی که پس از ترک جامعه و حتی خانواده پذیرای او نباشد، بازگشت به بیماری اتفاق می‌افتد لذا انتظار داریم شهروندان این افراد را به عنوان شخصی که اشتباه کرده است کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: خیرانی هستند که برای این قشر اشتغالزایی می‌کنند، این پذیرش باید همه‌گیر شود؛ معتادان مس از ترک اگر شغلی داشته باشند علاوه بر امرار معاش، سرگرم می‌شوند و نجات می‌یابند.

این مقام قضائی تصریح کرد: خرده‌فروشان مواد مخدر یا قاچاقچیان ترفندهایی برای فرار از مجازات دارند؛ اساساً اگر خرده‌فروشی دستگیر شود و چند نفر مراجعه و رودرو اعلام کنند از او مواد خریداری کردند، دست ما برای برخورد بازتر می‌شود. امید است در قانون جدید برای تعریف خرده‌فروش تمهیداتی اتخاذ شده باشد.

معاون دادستان کل کشور یادآور شد: ضربه زدن به بنیان‌های مالی قاچاقچیان از مدت‌ها قبل در دستور کار بوده و یکی از مهم‌ترین رویکردها در اصلاح قوانین است؛ البته اکنون هم قانون آنقدر نقص ندارد که کار مسکوت بماند.

عمرانی تاکید کرد: دستگاه قضا با تدبیر آیت‌الله رئیسی و فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر آنکه تولیدکنندگان سربازان اقتصادی کشور هستند، ورود جدی به این عرصه داشته تا مشکلات این قشر را با حداکثر انعطاف قانونی مرتفع کنیم.

وی گفت: شرایط اقتصادی کشور می‌طلبد تمام دستگاه‌های دولتی وضعیت را خاص دیده و از حداکثر ظرفیت‌های قانونی برای رونق تولید و جلوگیری از فعالیت تولیدکنندگان استفاده کنند؛ این مهم منجر به کاهش بیکاری، رونق سرمایه‌گذاری، بی‌نیازی از واردات و در نهایت شکست دشمن می‌شود.

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: اگر سازمان تامین اجتماعی، بانک‌ها، امور دارایی و مالیات در پرداخت وجوهات مهلت بیشتری دهند تا تولیدکنندگان سرپا شوند، اتفاقی نمی‌افتد؛ این افراد سرمایه خود را وقف کار کرده‌اند و مفسد نیستند، باید کمکشان کنیم.

معاون دادستان کل کشور اظهار داشت: در بحث حقوق عامه که بخشی از آن کوه‌خواری و زمین‌خواری است نیز دستگاه قضا به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد به حق عموم مردم تجاوز شود. دادستان‌ها ارکان و سربازان این حوزه در مناطق کشور هستند و قول می‌دهیم از تجاوز به یک وجب از مواردی که متعلق به همه مردم است جلوگیری کنیم و آنهایی که در گذشته اتفاق افتاده را نیز پس بگیریم.

عمرانی با اشاره به مروژه گردشگری دهکده سیب در منطقه امین‌ آباد فیروزکوه نیز تاکید کرد: تمام پروژه‌ها به صورت کارشناسی بررسی می‌شوند و در چارچوب قانون برای آنها تصمیم‌گیری می‌شود؛ قانون بهترین خط‌کش برای عدالت است و قول می‌دهیم در خصوص این پروژه نیز برای جلوگیری از تضییع حقوق عام مردم یا افراد حقیقی و حقوقی دقت لازم اعمال شود.

سعید عمرانی به منظور شرکت دومین نشست کمیته حقوقی و قضایی شرق استان تهران، امروز به فیروزکوه سفر کرد و این جلسه با حضور اعضای کمیته در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فیروزکوه یکی از شهرستان‌های استان تهران، در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …