جمعه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آثار اعتیاد در جامعه با وجود صرف هزینه‌های بسیار کاهش نیافته است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: باید کار پژوهشی مؤثر انجام شود که چرا با صرف هزینه‌های قابل توجه، آنگونه که انتظار می‌رود آثار اعتیاد در جامعه کاهش نمی‌یابد.

محمود ثمینی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان اظهار داشت: بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها و دفاتر تسهیلگری در همه حوزه‌های مبارزه با مواد مخدر مهم و اثربخش است.

وی تاکید کرد: باید سهم هر دستگاه در مقابله و مبارزه با اعتیاد مشخص شود و همه نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ضمن اشاره به جانفشانی شهدای گرانقدر مبارزه با مواد مخدر تصریح داشت: در همه حوزه‌ها بخصوص حوزه مقابله اقدامات و هزینه‌های قابل توجه‌ای صورت گرفته اما وقتی ارزیابی می‌کنیم می‌بینیم هنوز تا ایده آل فاصله داریم که در این زمینه باید کار پژوهشی مؤثر انجام شود که چرا با این همه هزینه آنگونه که انتظار می‌رود آثار اعتیاد در جامعه کاهش نمی‌یابد.

ثمینی تاکید کرد: نباید به جمع آوری و ساماندهی معتادان بسنده کرد بلکه باید فرایند درمان که همان باز پروری اجتماع بهبود یافتگان است صورت پذیرد.

وی بیان داشت: در مرحله بعد حرفه آموزی معتادان متجاهر با هدف توانمندسازی این افراد از دیگر برنامه‌هایی است که زمینه اشتغال و کسب درآمد برای دوران پس از بهبود را فراهم می‌کند و به عنوان یک ضرورت باید در دستور کار دستگاه‌ها قرار گیرد.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …